dinsdag, september 27, 2011

De Toyota Yaris staat voor de deur

Vlak voor sluitingstijd heb ik de Yaris opgehaald. Gisteren kon nog niet, omdat het geld nog niet van de Leaseplanbank was overgemaakt de op de ASNbank.

Wat een stress allemaal. Maandagavond bij de dealer met bankuitdraaien, mijn eerlijke gezicht en de blauwe ogen beweerd dat ik voldoende solvabel ben/was. Het hielp niet, ik kreeg hem nog niet mee. Ik kon voor 25 euro een kleine Toyota meekrijgen. Moest de scooter thuisbrengen, met het OV en nog eens twintig minuten lopen de auto ophalen. Vandaag weer naar cursus BTW in Utrecht, waar het vandaag vooral over jurisprudentie ging en waar ik wel verwacht dat ik voor het bedrijf mijn cursusgeld terug kan verdienen.

Iets eerder van de cursus terug gereden en deukvrij aangekomen bij de dealer en nu lukte het wel, geld pinnen, verzekering overzetten, vrijwaringsbewijs van RDW, Park-line kaartje uit oude auto ophalen, praatje, leuk bloemstukje als cadeautje.

Ik vertelde de leverancier dat ik hoopte met deze vierdeurs, airconditioning, metallic lak enz enz. auto vijf tot zes jaar te doen. Hij vertelde dat dat beslist langer zou gaan duren. Ach dacht ik als het vijf jaar is, is de rest bonus. Vijf jaar 100 euro per maand is de aanschafprijs terug verdiend.

Wat een saaie kleur is dat grijs toch. Ik ben over een auto minder emotioneel dan over scooter. Daar geniet ik gewoon meer van.

3 opmerkingen:

  1. Ik rijd ook een Toyota Yaris. De mijne is derdehands van mijn schoonvader overgenomen, en inmiddels een jaar of tien oud. Al die tijd goed onderhouden, en weinig problemen mee gehad. Kortom, een zeer betrouwbare auto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat je dealer gelijk krijgt. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @MamaWendy, heb je die altijd bij de dealer laten onderhouden? Hoeveel km staat er in de 10 jaar op de teller?
    @LZV, dank voor de woorden en jullie ook veel plezier met de Toyota.

    BeantwoordenVerwijderen