donderdag, september 29, 2011

Faillissements veilingen

Gisteren hoorde ik het trieste bericht dat in de regio Rotterdam vier failliete tuinbouwbedrijven digitaal geveild werden. Het gaat zo verschrikkelijk slecht met de tuinbouw. Sommige Nederlandse bedrijven telen ook en voordeliger in het buitenland. Dit is de manier om te overleven.

Afgelopen maandag reed ik langs een keukenzaak van Engelen Heere waar veel busjes en grote auto's stonden. Een echtpaar vertelde me dat ze via een veiling dingen hadden gekocht en nu kwamen ophalen. De website bestaat nog wel, de telefoon doet het niet meer.

Vandaag surfte ik op faillissementsveilingen en trof een faillissement van een Utrechtse Besparingsplanner aan. Tja, niet zo goed bespaard of is er iets anders aan de hand. Ik ben geen Utrechtse journalist, dus ik zal het nooit te weten komen.

Het is natuurlijk top, als je iets nodig hebt en het op deze manier kunt verkrijgen.....

6 opmerkingen:

  1. Toen Marco Borsato's bedrijf failliet ging stonden zijn spulletjes ook op zo'n site en ik vond dat best wel triest. Maar ja, zo gaan die dingen nou eenmaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een faillissement heb je niet altijd zelf in de hand maar uiteindelijk heeft iedereen er iets aan als er nog wat verkocht wordt toch... Beter dan niets.

    Wij hebben zo eens 45 m2 prachtige tegels voor 45 euro gekocht, kosten normaal 20 euro per m2.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dagelijks te maken met faillissementen (en schuldsaneringsregelingen),maar je went eraan. Ik kan zelf overigens geen spullen kopen, maar er zijn soms best leuke koopjes te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik blijf het vreselijk triest vinden,maar Europa heeft beslist dat Spanje de tuin van Europa moest worden. Ik koop zoveel mogelijk Nederlandse groenten, maar wat is er nog van over. Ik zou m'n arm en been willen geven voor een ogenmeloentje of echte Nederlandse sperziebonen. Niet meer te vinden. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In het Noordhollands Dagblad staat de reden van faillisement van de besparingsplanner: NHD

    Je hoeft geen journalist te zijn om even bij google nieuws te kijken ;-) Toch wel leuk om even het verhaal te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch heeft het wel iets van de aasgieren die het lijk komen plukken...

    BeantwoordenVerwijderen