zondag, september 04, 2011

Mijn hoofd loopt over

Soms heb ik dat, dan loopt mijn hoofd over, en toch, en toch is alles weer op tijd en klaar.

De drukke week is achter de rug, nu is het tijd om tot rust te komen en toch zit ik achter de pc.
De stapel te lezen berichten is nu een stapel van 20 cm. Keurig opgestapeld, dat wel.
De Honeywell chronotherm moet ik opnieuw instellen. Dat moet ik al een hele tijd sinds eind mei eigenlijk, toen de batterijen er mee ophielden.
Ik kan het wel...., maar ja, ik ben zo gewend daar andere mensen voor te charteren. De cv hoeft nu nog niet aan, maar dat zal niet lang meer duren en dan moet het.

Waarom ik nog steeds geen e-mail kan versturen vanaf mijn Ipad? geen idee, vond elders op internet een oplossing, maar ik ben nog steeds het beste in vragen. Nog maar even wachten.

Ik heb mijn lijstje met to do dingen in en rond het huis geupdate. Ik vond gisteren een boekje met hoe boor ik een gat. Dat snapte ik wel, maar dat gedoe met pluggen? Holle wand pluggen bedoel ik. Daar stond niks over in in dat boekje.

Voor volgende week zaterdag moet ik een sociale pagina voor hulp in de omgeving voor anderen hebben ingevuld. Dat lukt vast wel op tijd. Het was gisteren een leerzame dag op de cursus S c h u l d h u l p m a a t j e.
Ik kan wel klagen, dat het buiten mooi weer was en dat ik in de knoei kwam met lakens wassen, maar ok. Achteraf bleek dat het gisteren de hele dag regenvrij is gebleven, ook al had buienradar de dag daarvoor voorspeld dat het 's middags om 2 uur zou gaan regenen. Ik waste de lakens vrijdag op piekstroom.

Enfin, toen ik gisteren om kwart over vijf thuis kwam, pakte ik eerst de tuinslang en de hulp van buurjongen om de auto weer eens te wassen, maakte de voordeur schoon, de ramen aan de voorkant van het huis zeemde ik. Tot 7 uur poetste ik. Na Vara Kassa, om half 8 poetste ik verder en verder tot kwart voor 9. 's Avonds om half 11 poetste ik ook nog eens de tegeltjes van de badkamer. Vandaag hoefde ik niets te doen.
Een kast maakte ik gisteravond verder leeg. Veel oude boeken en reisgidsen uit de vorige eeuw belandden in een afgedankte koffer en ging naar de buurman die zorg draagt voor het goede doel en oud papier.
Ik verwijderde een bed en matras uit de gastenkamer en plaatste daar een extra tafeltje in.
Het werd me in dank afgenomen, zag ik vanmiddag aan de reactie van degene die de komende tijd daar gaat huizen.

Nu neem ik een aantal uren vrij, wat zal ik eens gaan doen met deze luxe? De bonen schoonmaken, lezen, naar de wereldhavendagen of naar de film? Een aantal uren vrij, zomaar!!
Morgenavond eten bij vrienden, dinsdagavond Aqua, woensdagavond vrienden enz. enz. Wat is het volgende week lekker rustig...

2 opmerkingen:

  1. Na zoveel drukte kun je een rustige week extra goed waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon een lekker bijkomen is ook wel lekker. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen