zaterdag, september 10, 2011

Starbucks saved his live

Michael Gates bezat een goede baan en een huis met meer dan twintig kamers.
Hij kreeg ontslag op zijn drie-en-vijftigste, scheidde van zijn vrouw en bezocht de wijk waarin hij werd geboren en opgroeide. Daar dronk hij zijn zoveelste koffie bij Starbucks.

De vrouw die hem de koffie bracht vertelde hem dat er een baan vrij was. Hij solliciteerde, zei zijn grote huis vaarwel en betrok een appartement in de omgeving waar hij was geboren.

Hij heeft dus een een ommezwaai gemaakt van veel geld verdienen naar een baan bij Starbucks en hij doet het goed. De mensen waarderen hem. Hij vertelt zelfs dat hij nu meer waardering krijgt dan dat hij dat in zijn vorige baan ooit had ontvangen.

Hij schreef een boek How Starbucks saved my life en op YouTube is zijn verhaal te zien en te horen:

Gelukkig is hij nu een blij mens, maar niemand doet zijn inkomen en luxe huis weg als het niet hoeft.

5 opmerkingen:

  1. Bijzonder verhaal! Heb al vele boeken gelezen, maar hier had ik nog niet van gehoord. Ik ga eens kijken in de bibliotheek. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De titel heb ik al vaak gehoord maar nu ga ik m naar eens zoeken bij de bieb net als spaarmoeder.

    Moet zeggen dat ik ook zelden lekkerdere koffie op heb dan de mega cappuccino met vanillesiroop die ik in Berlijn dronk, nadat ik 35 weken zwanger 4 uur door een ijskoud Berlijn had gesjouwd. (die zwangerschap was meteen mijn excuus voor die ranzige keuze in koffie)

    Waarom vertel ik dit nu weer... Kweenie.

    Maar dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzonder verhaal, ik kan me voorstellen dat het ook weer een bevrijding is om niet tevoldoen aan allerlei verwachtingen.

    BeantwoordenVerwijderen