zaterdag, september 24, 2011

Toyota Yaris uit 2005


Dit wordt vanaf aanstaande maandagavond de nieuwe auto:

Mijn Mazda 323 GX uit 1997 bracht 100 euro op.

Ik betaal maandag 6000 euro voor de vierdeurs, airconditioning, metallic lak enz enz. Toyota Yaris uit 2005 met 114.000 km op de teller.
Mijn rijstijl van 7.000 km per jaar zal de houdbaarheid duren tot in ieder geval tot 2016 en misschien nog wel langer tot 2019 Best saai een grijze kleur, maar ook een stuk onopvallender. Mijn spaarsaldo heeft nu echt een minimum punt bereikt. Ik ga dus niet meer extra aflossen dit jaar???



Mijn vorige / huidige blauwe auto had/heeft veel meer X-factor dan een grijze Toyota Yaris. Stuk groter ook. Maar hij gaat naar de sloop. Ik hoopte vandaag nog een bureaustoel op te halen via 'gratisoptehalen' site.
Het ging niet meer. Ik hoop binnenkort hem alsnog op te halen.

Deze auto wisselde op 3 oktober 2011 al weer van eigenaar volgens de website van de RDW.
Dat deze auto naar de sloop zou gaan was een aardig verhaal van de verkoper.

8 opmerkingen:

  1. Wow 6000 euro voor een zes jaar oude auto dat is vet betaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede deal volgens mij. Vriend van dochter heeft ook een Toyota. Dat karretje gaat al weer heel wat jaartjes mee! Ik wens je veel geluk met je nieuwe auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb ook een Yaris, ben er erg gek mee.

    Groet, Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook een Yaris van 11 jaar oud. Je kunt er dus nog heel lang in rijden. Goede keuze gemaakt! Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Familie heeft er ook 1, goede keuze! Ze zijn ruimer dan je denkt en qua rijden heel betaalbaar. Persoonlijk vind ik m ook veel leuker dan die Mazda, als ik eerlijk ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou de Yaris nieuw hebben gekocht. Standaardmodel is nieuw € 11.000,00. Dan is € 6.000,00 voor een 6 jaar oude auto best veel. Een collega van mij heeft vorig jaar een nieuwe gekocht. Bevalt haar erg goed. Ik koop mijn kleine auto's ook altijd nieuw. Schrijf eigenlijk ook nooit meer dan € 100,00 per maand af. Plus bij een nieuwe eerste jaren geen onderhoud, geen keuringen en geen nieuwe banden. Met mijn huidige auto pas bij 60000 km en 4 jaar oud de banden vervangen. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Mascha, dat is dan ook een goede keuze. 60.000 km in vier jaar is veel meer dan ik rijd.
    Ik heb geen standaard model, maar een model met veel extra's.

    Een huidige Yaris, die nu alleen nog maar uit voorraad leverbaar is, omdat de nieuwe Yaris net is gelanceerd, is daarom nu met airco enz. 12.000 euro en een paar maanden terug kostte deze 13.000 euro nieuw.
    De 6.000 is best veel geld voor een auto van deze leeftijd en veel km's. Maar ja, het is aangetoond, dat auto's van vijf jaar oud en dan oprijden, het voordeligste is.
    Lees ook het Eurodrilboek of mijn blogjes nog eens.
    De keuze die iemand maakt is altijd persoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen