woensdag, september 07, 2011

Vragen, vragen, vragen, maar ook antwoorden

Of ik nu al bereid ben, een vrouw op de financiële weg te steunen, terwijl ik minstens nog dacht over twee weken, na afloop van de cursus, onder de paraplu van de s c h u l d h u l p m a a t j e aan de slag te gaan.

Ik kies er nog niet voor. Ik hoop dat de man die mij vroeg, iemand anders kan vinden. Ik ben er nog niet helemaal klaar voor. Niet dat ik mijn grenzen scherp aangaf in dit gesprek, maar ik hoop wel dat het is aangekomen, dat ik behalve veel werken, toch liever eerste de cursus wil afmaken. Dat ik ook tijd wil hebben om naar het zwembad te blijven gaan. Dat ik mijn eigen sociale omgeving ook belangrijk vind.

De laatste dagen dacht ik er aan om met deze blog te stoppen, zo van, waar blog ik nou voor. Over veel dingen die me bezig houden kan ik niet bloggen. Bovendien ben ik in tegenstelling tot het begin van dit blog financieel goed bezig....

Dit blog houdt mij ook op de goede weg. Het houdt me scherp om op de centen en milieu te letten.
Het ontspant me, om toch een beetje van me af te schrijven, ook al kan ik niet over alles schrijven. Ik ga dus gewoon door met bloggen.

10 opmerkingen:

  1. Ik geef eigenlijk bijna nooit een reactie. Nu dus wel! Please stop alsjeblieft niet. Ik lees je dagelijks en zou je vreselijk missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je doorgaat met bloggen, ik lees je stukjes altijd met plezier. En ook goed dat je 'nee' hebt gezegd omdat het op het moment nog niet goed paste voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed zo, een blog is soms ook reflecteren en je laten inspireren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik lees je graag. Ik hou van die manier hou je alles duidelijk zegt. Je moet allereerst aan jezelf denken, dan kun je pas iets goeds betekenen voor iemand anders

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als schvldhvlpmaatje als de tijd er rijp voor is.

    Zou het jammer vinden als je zou stoppen met bloggen. Je schrijft lekker helder en duidelijk en met een boodschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben blij dat je door gaat ik lees altijd je blogje,, doet me goed van je leren en te lezen groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben blij dat je door gaat met bloggen, nu web-log nog altijd uit de lucht is weet ik dat ik het heel erg mis.
    We zitten in een stressvolle periode met de verkoop van ons huis en manlief die weer voor vier weken weg is, dus nu mis ik echt mijn uitlaatklep.

    Groetjes jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me interessant om over je hulp met schuldenaren te lezen. Je bent toch zeker niet van de pot gerukt? Stoppen??? Je schrijft altijd leuke dingen. Niet doen, hoor. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou juist graag deze ontwikkeling bij jou graag volgen. Dus blijf er aub over bloggen. Natuurlijk met het in acht nemen van de privacy van diegene die je gaat helpen. Ben erg benieuwd hoe het jou vergaat als hulpverlener. Overigens goed van je dat je nee hebt gezegd omdat je zelf vind dat je er nog niet klaar voor bent.

    BeantwoordenVerwijderen