vrijdag, september 02, 2011

Weer een abonnement erbij

Consuminderen begint natuurlijk met abonnementen opzeggen.

Sinds gisteren heb ik weer gebroken met het fenomeen, geen of weinig abonnementen, ik nam een Aqua-aerobics abonnement.

De reden is dat ik dinsdagavond wandelend telefoneerde en toen ik bij huis aankwam kreeg ik de opmerking: "je hijgt".
Woensdag paste ik kleding in het pashokje van Makro en mijn huidige L maat bij t-shirts was te klein. Ik weigerde om XL te kopen en baalde.
Baalde van mijn voeten, baalde dat kennelijk onkruid wieden in de moestuin, zelf fors schoonmaken en ploeteren op de vloer onvoldoende is om mij op gewicht te houden.

Donderdag belde ik buurvrouw en 's avonds gingen we naar het zwembad. Ik had het eigenlijk over willen slaan in het kader van : "voldoende te doen". Ik ging en ik nam per direct een maand-abonnement van ruim 24 euro en éénmalige kosten van ruim 16 euro.
Nu heb ik een zwemabonnement en nog steeds het P.athe filmabonnement. Ik loop de laatste twee maanden achter in films zien. Maar nog steeds heb ik het filmabonnement er uit gehaald.

Na het zwemmen gingen we direct naar huis, want ik had nog meer te doen, zoals de factuur van de glazenzetter betalen 495 euro enz.enz.

Vandaag op weg naar mijn werk bedacht ik me, dat mijn salaris sinds de start van dit weblog zeker met 90% omhoog is gegaan. Dat ik niet zo moet zeuren. dat ik er financieel gezien al lang ben, maar dat de hypotheekschuld nog steeds hoger is, dan de oorspronkelijke schuld.

Afgelopen maand gaf ik veel geld uit aan de Ipad, de glazenzetter, een nieuwe goede Kärcher stoomreiniger van de aanbieding uit de Makro. Deze maand dus weinig sparen. Er gaat deze maand wel weer 2000 euro hypotheekaflossing vanaf. Maar zeuren dat ik arm ben, dat doe ik niet meer. Ik ben dan wel geen tweeverdiener, maar slecht heb ik het niet.

3 opmerkingen:

  1. Soms zijn abonnementen ook weer goed voor je. Als het sporten bv makkelijker gaat en je het anders niet doet, dan is het niet anders. Vind ik dan. Wij zijn lid geworden van de sportschool, maar dat geld halen we er - met 4/5x per week sporten - makkelijk uit. En we voelen ons nog beter ook, nog een voordeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat aquarobics vond ik ook heel erg leuk. Ik heb het dan ook een lange tijd gedaan. In dit geval vind ik dat geen slechte keuze om een abonnement te nemen. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @LLmM goed van je, waar haal je de tijd vandaan, denk ik dan.
    @LzV, waarom ben je gestopt?

    BeantwoordenVerwijderen