dinsdag, oktober 25, 2011

De strijd om de keuken

Een zwager die eindelijk zijn vrijstaande zonder-hypotheek-huis ook op de 1e etage gaat voorzien van dubbelglas, vroeg of er voor hem nog mogelijkheden waren om dit geld niet uit box 3, maar uit box 1 te halen.

'Nou ja', zei ik, 'dit kun je toch zeker wel gewoon betalen. Zo'n moeite is dat vast niet.
'Je weet best dat alleen hypotheek in box 1 valt en voor onderhoud huis kun je nog een hypotheek nemen.' :P

Ik vroeg aan mijn zus of zij nog wensen had. Ja zij wilde wel een zwembad in de achtertuin, net als de buren een paar huizen verderop...... hahaha

Mijn zus hoeft helemaal geen zwembad maar wil al jarenlang een andere keuken met afwasmachine.
De verschillen van mening zijn heftig geweest en eindigde ermee, dat mijn ouderwetse zwager bij iedere afwas de keuken in moest.
Dit deed hij dan altijd met veel gezeur, totdat mijn zus echt de keuken niet meer inging, voordat die door hem opgeruimd was.
Hij torpedeerde de keuken. Het was zijn beslissing om mee te werken aan huishoudelijke taken.

Toen hij destijds nog tijdens zijn studietijd en eerste werkjaren op kamers woonde, had hij het al zo geregeld dat hij een huishoudster had.

4 opmerkingen:

  1. Ik vind jouw zusje tof:) leer ze lesje;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed van je zus dat ze haar poot stijf heeft gehouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een afwasmachine is wel heel prettig ja. Ik vind de vaat doen niet erg, maar ik heb wel een hekel aan het aanrecht dat helemaal vol staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik mijn man leerde kennen had ik een vaatwassertje op het aanrecht staan. Hij vond het maar niks en we hebben het verkocht, ik heb hem toen gezegd dat ik dat ding niet voor niks had en dat ik niet zou gaan afwassen. De afgelopen 4(!) jaar heb ik 2x afgewassen als hij een weekend weg was, maar verder niet. Vorige week hebben we een nieuwe keuken met vaatwasser geplaatst..... :-)

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen