maandag, oktober 03, 2011

penny wise, pound foolish

Slimpie zag bij de Action, de fles met bijvulzeep silky milk hegron van 2000 ml voor 2,59 euri
Harop berekende ze: in een potje zit 500ml bij de Aldi voor 69 cent. Dus 4 x 69 cent is 2,76. Dat is een mooie deal, zei ze: 20 eurocent.

Eerder adviseerde ze optimistisch schuldige om stofzuigerzakken te kopen bij de Handyman of op de markt. Nu wist ze, ze kosten rond de 2 euro bij Action. Veel soorten en alle maten.

Voor de kassa hingen koptelefoons van minder dan 2 euro. Ze viel stil, tijdje terug rekende ze 6 euro af bij de Handyman voor een koptelefoon. Dat is 4 euro mopperde ze binnensmonds, terwijl ze foeterde over deze beslissing. Hoe kan ik nu iemand helpen, als ik zulke domme dingen zeg en doe.

Schuldige wilde ook een boodschappenprijzenlijst maken, en ik zette er een voor haar op in Google Docs, spreadsheet programma. Vandaag zag ze dat schuldige het wel wilde, maar ondanks uitleg het niet kon. Dat ligt niet aan haar, dat ligt altijd aan de leraar. Je mag nooit teveel verwachten en je moet rustig blijven, ook al ben je twee uur bezig met uitleggen. Ik ging te snel voor haar. Dat mag ik rustiger over gaan doen.

11 opmerkingen:

  1. De action heeft wel vaker leuke en goedkopere spullen! Manlief had een oplader gekocht voor in de auto voor zijn iphone (bij een snelwegtankstation).. duur en het werkte niet eens fatsoenlijk! Later een soortgelijke (merkloze)oplader gehaald voor de iphone bij de action voor €1,39 en het werkt perfect!

    Zelfde geldt voor scartkabels, autolampjes e.d.. Als wij hier iets nodig hebben zet ik het op het boodschappenlijstje en check eerst de aanwezigheid en de prijs bij de Action!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vloeibare zeep bij AH euroshopper 54 ct. voor 500 ml. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De action wordt ook door mij gemiddeld 1x per maand bezocht voor een aantal huishoudelijke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wees ook lief voor je minder slimme zelf, dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij kopen ook behoorlijk wat gebruiksartikelen bij de Action.

    Zo kwamen we er laatst achter dat de hellogeenlampen voor de auto bij action per 2 stuks 2,98 waren.. we betaalde bij de halffort 8 euro en bij de hema 6 euro per stuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die koptelefoons blijf je jammer genoeg kopen - ze zijn zo maar stuk :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe eigenlijk al jaren met hetzelfde koptelefoontje, die krengen krijgen heel snel last van kabelbreuk dus ik heb er eentje gekocht met een stevig doch flexibel draadje van een goed merk maar dan afgeprijsd. Ik was geloof ik 15 euro kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Jabevi,oef.
    @Vlasje,dank.
    @Eurootje,ik weet niet eens welke lampen in mijn auto gaan.
    @anoniem en Moneypenny, weet ik, ik had een oortje gekocht bij Action voor de pc op de zaak,kreeg ik geen geluid, belde ik de helpdesk,was het kabelbreuk. Nu heb ik voor de zaak een duurdere.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vandaag bij de action gehaald: een rubberen borstel. Die ligt nu in de auto: fijn om de hondenharen van de stoelen te halen (jaaaa, ik weet, dat ze niet op de bank mogen :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De Action vind ik echt vreselijk. Een winkel vol rotzooi. Om triest van te worden. Een goed humeur is onbetaalbaar. Daarom kom ik er, na 1 bezoek, niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen