zondag, oktober 02, 2011

Wat een heerlijke feestdag was dat vandaag

Wat een feest met dit weer. Geen wind, niet gezeild, maar wel heerlijk bijgelezen, de kroten gewassen en kort laten koken in een boel water. Hierna zorgt de tijd en het warme water dat ze gaar worden en morgen gaan ze dan de potten in.

De op twee na tweelaatste pompoenen meegegeven aan aanwaaiend bezoek. Wat moet ik met al die pompoenen.
Tijdje terug vastgesteld dat ik dit jaar 208,01 euro heb uitgegeven aan de moestuin inclusief vierkante metertuin, grote bak bij Lidl, weckpotten enz. Dat is 4 euro per week. Zonder deze extra uitgaven zou het totaal bedrag op 98,88 zijn uitgekomen. Maar zo moet je niet rekenen. Dit jaar kocht ik veel frambozenstruiken enz. Volgend jaar ga ik meer geld besteden aan potgrond. Vorig jaar kocht ik het dure aardbeiennet. Zo is het altijd wat.

Daar wil ik wel het hele jaar door groente van eten! Maar dat lukt niet, want ik koop wel eens aardbeien bij. Asperges en bloemkool telen we niet, dus die wil ik ook wel eens kopen.

Door het lezen is de hoeveelheid rondslingerende kranten verminderd tot een acceptabel stapeltje. Dat betekent een modelwoning kamer voor de visite van morgenavond.

1 opmerking:

  1. Eten uit eigen tuin is leuk, lekker en gezond, maar of het ook voordeliger is vraag ik me af. Als tuinieren je hobby is is dat meegenomen, maar als je het als werkuren beziet kun je op een andere manier denk ik makkelijker geld besparen.

    BeantwoordenVerwijderen