maandag, oktober 24, 2011

Winterinrichting van de kamer

De bank heb ik voor het raam weggehaald en daarvoor staat nu mijn massagestoel.
Het is nu warmer in de kamer. Vorig jaar kon ik het soms nauwelijks warm krijgen in de kamer, vandaar deze winterinrichting.

Ik moet de cv nog bijvullen, maar ik zie er tegenop als een berg, terwijl ik toch heb opgeschreven hoe het moet.
In mijn vorige huis deed ik het 1 keer met desastreuze gevolgen. Daar zat de aanvulplaats in de keuken. Er ging iets fout en mijn hele keuken was zwart van het water. Mijn technische kennis is niet groot, dus is dit iets waar ik altijd tegenop zie. Ik ben beter in vragen, dus ik denk dat ik dat maar weer moet gaan doen.

Vorig jaar verbruikte ik 854 m3 gas en vandaag tot 28 december zit ik daar nog 379 m3 onder. De koude maanden moeten nog komen, dus ik denk dat ik deze hoeveelheid nog wel ga halen.

Die massagestoel oogt kennelijk heel chique, maar ik kocht hem via Marktplaats (200 euro), nadat ik met vriend, een dag lang half zuid Nederland en zelfs in Antwerpen was geweest om een stoel te kopen. Deze massagestoel gebruikte ik weinig, want leer is niet zo warm om op te zitten. Nu ik hem voor het raam heb gezet, gebruik ik hem meer. Prima om te ontspannen, te zitten voor de tv (die ik zelden aan heb) of met de laptop op schoot, maar ook om alleen maar op te zitten en te relaxen.

De stoel kan van rechtop naar omlaag gezet worden en masseert (trilt of 15 minuten of een half uur), Het valt me altijd op dat mensen na 15 minuten rustiger gaan praten als ze hierop gezeten hebben. Ze zeggen dat het hun niet veel heeft gedaan, o nee, maar ik hoor gewoon dat ze rustiger praten. Tijdens dit moment, zet ik muziek op en ga in de keuken iets doen.
Als je zelf 15 minuten stil zit en niets doet, wordt je ook vanzelf rustiger, maar het trillen/masseren van zowel de rug als de benen is lekker.

3 opmerkingen:

  1. Dus eerst even 15 minuten op je massagestoel en dan rustig en geconcentreerd even je c.v. bijvullen. Dat gaat vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is gewoon een kwestie van goed opletten. Kijk of je ook kunt zien dat de kraan (via een slang) verbonden is met het rode vat. Draai de kraan eerst gewoon zachtjes open, dan kun je ook zien hoe de druk omhoog gaat. Anders ook, maar dan ben je misschien weer niet op tijd met het dichtdraaien van de kraan. Ik zat er eerst ook echt tegenaan te schijten, maar inmiddels doe ik het probleemloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Henderina, goede tip.
    @LLmM, Bij mijn cv moet je niet bijvullen in het rode vat. De meeste cv's niet. Het rode vat is een drukvat.

    BeantwoordenVerwijderen