dinsdag, oktober 04, 2011

Yenom en Marianneke zijn top

Yenom stuurt mij iedere zondag een e-mail met daarin alle aanbiedingen van alle supermarkten.

Maar naast de aanbiedingen staande clubs van Marianneke49: Huishoudelijke tips, weekmenu voor de krappe beurs, waarin ook de aanbiedingen van de winkels in zijn verwerkt.
Marianneke heeft nog meer clubjes, zoals de club "Waarop besparen".

Hierin ook een recept voor drinkyoghurt: Twee liter drinkyoghurt zelf maken
1 liter yoghurt, 250 ml ranja en 750 ml water mengen en klaar.

Zo maakte ik vroeger ook mijn optimel: Magere melk met diksap en als dat te duur is met ranja.
Ik nam het mee naar de zaak en het zag er zo lekker uit dat ik daar wel vragen over kreeg.

Marianneke doet dit al jaren. Door haar huishoudclubje heb ik pas voor het eerst leren huishouden.
Ze doet dat gratis en voor niks. Zomaar. Wat een geweldige mensen zijn er toch.

Kortom, registreer je op de wekelijkse nieuwsbrief van Yenom

Nog even over de boodschappen: Regelmatig hoor ik mensen zeggen, ja ik haal ze bij AH.
Tegen zo iemand zei ik, maar ik zag je toen bij Bas van der Heiden! Ja, eh, ik ga ook eigenlijk naar Bas, bij AH kom ik zelden. Zelfs mijn schuldenklant zei me AH. Ook zij komt alleen maar bij Bas.

2 opmerkingen:

  1. Gek dat mensen zich schamen om bij een goedkopere super te worden gezien. Ik denk dat mensen met meer geld vaak trotser zijn wanneer ze bij een goedkope super worden gespot. Zo was er een heel duur uitziende dame, die me bij de L aanschoot om te zeggen dat de cashews daar helemaal spotgoedkoop waren. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, volgens mij is er een ommekeer gaande.. Wij hebben hier een plus en een aldi en de laatste tijd komen er steeds meer mensen (waarvan je weet of in ieder geval denkt) dat ze meer geld hebben bij de Aldi.

    Een ouder vermogend stel deed eerst altijd hun boodschappen bij de Aldi in de Plus-boodschappentasjes (geen shopper, maar plastic) terwijl ze uit de winkel lopend schichtig om zich heen keken. Inmiddels lopen ze parmantig met hun boodschappen uit de winkel en zijn ze trots op hun 'koopjes' :)

    Ik doe trouwens de 'grote' boodschappen altijd bij de AH en de Lidl een dorp verderop. Maar dat is puur omdat ik vindt dat de AH en de Lidl een groter assortiment hebben dan de plus en de aldi!

    BeantwoordenVerwijderen