woensdag, oktober 26, 2011

Zomertijd voor altijd

Brrr, ik moet er niet aan denken dat volgende week de wintertijd weer ingaat. Dat betekent dat het binnenkort tot half januari al 's middags donker wordt zo rond vijf uur.


De eerste weken is het al een beetje licht als ik 's morgens van huis wegga, maar wat heb ik daaraan als ik 's avonds in het donker naar huis ga.


Zo ongeveer half januari, dan gebeurt het wonder weer, het is 's middags licht om vijf uur! Na de werkdag begint de vrije tijd, het genieten dat je dingen met daglicht mee kunt maken.

Nog een week en dan zie ik ook met daglicht de dingen in huis. Hoe goed ook de verlichting in huis er gaat toch niks boven daglicht.

Ik surf al een tijdje rond op zoek naar een zon en licht vakantie in december. Maar iedere keer denk ik, nee laat ik het maar niet doen. Dit zijn vooral hypotheek aflos redenen.
Wat zijn de alternatieven voor een leuke kerst en oud en nieuw vakantie? Ik weet het niet.

Het zal wel weer zoals vanouds worden, een beetje hier en daar de kerst en de feestdagen doorbrengen.

Update: 12:41 uur: Ik ga 7 dagen naar Spanje! voor een prijs van 500 euro inclusief vlucht, studio met terras en zeezicht enz. in de buurt van Malaga. Met de kerst en oud en nieuw groeten vanuit de zon! Goedkoper was mogelijk, naar Turkije all inclusive voor 440 euro in een matig hotel, maar dit keer wilde ik gewoon naar Spanje en vertrekken vanaf Rotterdam. Ik ga alvast genieten van het vooruitzicht.

7 opmerkingen:

  1. Alternatief?Misschien jezelf voorstelen hoe het ons gaat met kerstbom en vette kalkoen midden in de zomer:)Een goed idee vind ik als ej met iemand voor een weekje huis wisselt..mischien is er iemand in Spanje of so die graag een weekje naar Nl will.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Dzoli, gaat niet lukken, tijdens mijn afwezigheid is een deel van het huis verhuurd.
    Anders had ik het zeker gedaan.

    Ik kan natuurlijk ook zeggen, het geld van de verhuur kan ik gebruiken om elders feest te vieren. Maar met reizen erbij is dit duurder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik die periode altijd vooral om veel te cocoonen: lekker thuis zitten, huis op orde krijgen (opruimen e.d.). En als je nog dingen te verkopen hebt; maak gebruik van het slechte weer. Veel mensen zitten dan online, dus meer potentiële kopers, zeker in aanloop op de feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh wat een heerlijk vooruitzicht. Ik ben meestal maar gewoon bezig het uit te zingen tot de zon weer komt. Met een beetje geluk krijgen we veel vorstige en zonnige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf vind ik het altijd wel lekker om me thuis op de bank op te krullen. Met een goed boek of zo. Maar een paar dagen Spanje is ook wel leuk natuurlijk! En die voorpret krijg je er gewoon bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik verheug me eigenlijk wel op de wintertijd. Ik vind het altijd erg gezellig, die lange avonden.

    Een fijne vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geef mij maar standaard zomertijd heb liever in de ochtenduren wat langerdonker dan in de avond uren.
    En in januari heb je geleik een avond spits in het licht dat scheeld accu,s in de winter,
    ik ben voor de standaard zomertijd is voor iedereen wat wils

    BeantwoordenVerwijderen