zaterdag, november 12, 2011

De afgelopen drukke week is voorbij

De afgelopen week is weer voorbij en van m ijn plan om drie dagen hetzelfde te eten is niet veel terecht gekomen.
Op maandagavond was het al kwart over 7 toen ik ontdekte dat het te laat was om te eten. Ik Heb die avond van alle taart, hapjes, pinda`s en chips flink meegegeten. Niet gezond, maar ik zag het meer als een vervanging van de maaltijd.
Wanneer gaan we eindelijk eens stoppen met het verplicht geven van deze spullen aan de gasten. Of je bedankt tig keer vriendelijk en beleefd of zoals nu kon ik me laten gaan/

Dinsdagavond at ik dan wel van de rest van de groententaart.

Op woensdagavond heb ik, nadat ik om half zeven klaar was bij mijn klant, in Indisch restaurant in Rotterdam in een half uur mij tegoed gedaan aan soep en een loempia voor 9 euro. De volgende afspraak ben ik bewust `vergeten`, ik wilde naar de film die om half 8 begon en toch niet zo leuk was als die thuis bleek te zijn. Ik ben de naam van de film nu al vergeten.

Op donderdag ben ik uit mijn werk om half 6 nog even naar een receptie geweest van een afscheidnemende collega. Nou ja, twee Leffes en veel bitterballen verder toog ik huiswaarts, waar ik om kwart over 7 aankwam. Ik had toen nog een kwartier om me voor te bereiden om samen met de andere vrouuwen naar Aqua-aerobics te gaan. Het normale koffiedrinken hierna hebben we overgeslagen. Ik was kapot.
Om tien uur naar bed.

Vrijdagavond deed ik met de auto mijn wekelijkse boodschappen in een half uur tijd en nog een half uur voor het scannen met de GFK consumerscan en het opbergen. Ik ging met de auto omdat ik vooral omdat ik weer een lege grote doos voor het oud papier moest scoren, immers de oud papier was die ochtend voor mijn deur weggehaald.
Zat van alle slechte eten heb ik gekozen voor diepvries koolvis en een bak supermarktpeen. Wat is de peen uit de supermarkt toch lekker schoon, snel in de snelkookpan gedaan en de vis in de magnetron.

Ik ga weer de methode Montignac volgen: Koolhydraten mogen en vetten mogen ook, maar niet samen. Je mag zoveel eten als je wilt, mits je maar niet de koolhydraten en de vetten tegelijk eet.
Aardapelen hebben te hoge glycemische waarde en dat zet aan. Macaroni mag, mits volkoren maar dan zonder vetten.

De methode Montignac zal komende dinsdag al sneuvelen, want dan vier ik mijn jubileum bij Herman den Blijker!

5 opmerkingen:

  1. Ja je was wel bezig ,zeg:)Een beetje doorelkaar gegeten.Je hoeft niet drie dagen achter elkaar hetzelfde te eten..maar je zou een gerecht kunnen maken die je lekker vindt en dan over drie niet op elkaar volgende dagen eten.Bij ons in husi is dat gevulde paprikas;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, dat klinkt lekker ongezond allemaal. Maar wat is een week op een mensenleven nu eigenlijk? Wanneer je de komende tijd gezond eet dan komt het vast wel goed. Oei, wat lekker... eten bij Herman. Ik griezel altijd wel een beetje van het vele vet wat hij gebruikt. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je jubileum! En veel (eet)plezier bij Herman!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Druk, druk, druk... wat herken ik vaak toch veel in je belevenissen.
    En ik moet morgen ook weer van start met een rigoreus dieet, het is alleen zoeken wat nou binnen mijn zaken van Waste, Zuinig, Duurzaam past en dan ook nog lekker is!

    Sterkte met je voornemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Dzoli, Ja, dat had ik kunnen doen. Genoeg in voorraad.
    @LZV, zo vaak eet ik niet bij Herman, wanneer was jij er voor het laatst?
    @Henderina, dank.
    @Maria, zo haalde ik gisterenmiddag buiten de openingstijden boter en tomaten bij de zuivelboer helemaal in Delft, was best een kilometer of 20 scooteren voordat ik daar was :-))

    BeantwoordenVerwijderen