vrijdag, november 18, 2011

De zorgvergelijker van de Consumentenbond is weer online

Hier kun je de zorgvergelijker van de Consumentenbond voor 2012 vinden.

De zorgvergelijker van Independer is ook een prima vergelijkerstool.

In Vara Kassa komt morgenavond het jaarlijkse item met bespaartips voor DE voordeligste zorverzekering.


De vergelijking die ik wilde is: Tandarts 100% tot een maximum van 750 euro per jaar.

Volgens Independer is vandaag Ditzo de voordeligste en beste partij voor mij 123 euro, gisteren was dit FBTO. Deze verzekering heeft sinds vandaag een wachttijd.

De Consumentenbond komt met Menzis naar voren als de beste partij 122,90, de Consumentenbond stelt dat FBTO de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft.

Er is een verschil in de basisverzekering volgens beide vergelijkingssites:
Consumentenbond:
Basisverzekering: Spoedeisende hulp in Europa(tot max. NL tarief)

Independer:
Basisverzekering: Spoedeisende hulp (wereld), max in NL geldende tarief.

Nogal een verschil wereld of Europa.

Ik heb nog geen definitieve beslissing gemaakt. Ik ben via mijn werk verzekerd en krijg daar ook een vergoeding voor, dat maakt de verzekering via het werk aantrekkelijker. Dit jaar gaat er iets veranderen en ik moet nog even afwachten welke het wordt.

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel absurd veel geld. Voor de euro, dus in 2000/2001 waren wij particulier verzekerd, zonder eigen risico, voor 60 gulden. Moet je eens met nu vergelijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet ook eens gaan kijken of ik niet ga switchen want volgens mij betaal ik toch wel veel voor mij allen met 138,00!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook wij waren tot 6 jaar geleden particulier verzekerd en dat was inderdaad stukken goedkoper. Nu hebben we een basisverzekering bij Anderzorg voor komend jaar is deze € 96,25 per maand. Tandarts betalen we zelf en we hebben nog nooit iets gehad in 5 jaren wat uit een aanvullende verzekering wel vergoed zou worden. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @LLmM, Ik was ook particulier verzekerd en betaalde minder, maar de kosten van tandart waren ook veel beter. 6 kronen in een jaar buijvoorbeeld., Maar het was ook niormaal dat je zelf je verbandmiddelen betaalde. Ik ontving van ieder huisarts of ziekenhuisbezoek een factuurm, die ik nakeek voordat ik hem doorstuurde. Daar valt voklgens mij geld te besparen. De mensen hun factu7ren laten cocntroleren.
    @Schuldenvrij, goed idee.
    @LZV, vroeger had ik ook nooit iets, toen kwam de periode met ontstekingen, wortelkanaalbehandelingen, mondhyginiste, dat is vrouw leeftijdsgebonden. Hier groei je ook overheen, Nu weet ik dat dat leeftijdsgebonden is, toen nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op Goedkopezorgverzekeringen kun je zo zien welke basisverzekering het goedkoopst is en wat je krijgt bij de aanvullende verzekeringen. Zekur is voordelig, FBTO is goedkoop en zeer compleet te maken, etc. Het hangt natuurlijk heel erg van je eigen behoeftes af.

    BeantwoordenVerwijderen