woensdag, november 23, 2011

Gevoelstemperatuur is voor iedereen anders

Vanmorgen twee mensen die mij advies geven over kleurgebruik, licht enz. op bezoek gehad.

Toen ze aankwamen had ik de voordeur open staan en was ik tijdens het aanvegen van de herfstbladeren op mijn straatje blijven kletsen met de linkerbuurvrouw. Daar stond ik nog toen de twee mensen bij mij aankwamen.

Het was volgens de thermometer 19 graden in huis, en kennelijk ben ik gehard, want toen ik afscheid nam, schudde ik twee ijskoude handen die daarna stukken warmer werden.

Oeps. Ik zal beter opletten. De CV aan als ik bezoek krijg en de deur niet langdurig open laten staan tijdens het straatje vegen en praten met de buurvrouw.

3 opmerkingen:

  1. Dat is zeker waar! Hier is het namelijk na een nacht vaak 16 graden en warmt het door de dag heen op naar 18,5. Dan is het hier heerlijk! Voor mij dan, voor een ander zal het waarschijnlijk ook koude-handjes-temperatuur zijn. Als visite komt, zet ik hem ook hoger. Vaak tot maximaal 21,5, anders zweet ik zelf echt de tent uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wat je gewend bent denk ik. Bij mijn ouders is het altijd 23 graden, bij ons 17 - 18. Vandaag is mijn ma komen oppassen op de kindjes, staat de kachel op 21. Die zet ik dan meteen uit maar getver die vloerverwarming dan krijg je van die warme voeten. Dan heb ik het liever koud!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb per ongeluk mijn adres veranderd. Mijn nieuwe adres is: http://fredriguswereld.blogspot.com/

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen