zondag, november 20, 2011

Kindjes trakteren op KDV

Vol verbazing hoorde ik wat mijn collega aan twee-jarigen op het KDV geeft tijdens de verjaardag van haar dochter.
Kinderen die al moeite hebben om hun ene boterham te eten, krijgen:

cupcake
doosje rozijntjes
ontbijtkoek

daarbij nog:

Bellenblaas
Roltong (toeter)
Ballon.

De rozijntjes zijn ok, de ontbijtkoek ook niet echt slecht en cupcake redelijk, maar moet dat allemaal door zo`n kleine dreumes opgegeten worden? Ik hoor vaak dat het eten van het normale eten problemen oplevert, dan is dit toch een veel te grote traktatie. Als je peuters al zo volstopt, dan is het voor deze kinderen later toch moeilijk om op gewicht te blijven, lijkt mij zo.

4 opmerkingen:

  1. Ik hield me altijd bij 1 ding, daar hebben kinderen zeker genoeg aan. De latste jaren wilden de kinderen alleen nog maar op chips trakteren. Toen ze kleiner waren was het een mandarijntje of een koekje ofzo. Wel knutselde ik altijd van alles in elkaar waar ik de traktatie in deed.

    Als ik naar de kinderen van mijn schoonzus kijk, die nu 6 en 2 jaar zijn, vraag ik me ook wel eens af waarom die kindertjes zoveel moeten eten. Ze worden letterlijk volgepropt met van alles en als ze dan geen zin in hun boterham of avondeten hebben krijgen ze op hun kop, alsof het hun schuld is. Ik geloof niet dat ik mijn jongens zo volpropte toen ze zo klein waren. Zelf eet ik namelijk ook niet de hele dag door, dus waarom hun wel? Ze zijn ook nooit aan de zware kant geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb voor mijn dochter alleen cupecakes gebakken en er een leuke parsol ingestoken. Zag er fleurig uit. Sommige ouders overdrijven gewoon graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag dit ook op school en mij lijkt het dat ouders niet voor elkaar onder willen doen. ik trok mij er niets van aan en deed mijn eigen ding. De kinderen kwamen met hele zakken snoep thuis. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Willeke, Jij bent slank, dus jij weet wel hoe het het beste kan.
    @Anoniem1, dat klinkt al behoorlijk normaal.
    @LZV, dat is toch niet normaal.

    BeantwoordenVerwijderen