donderdag, november 24, 2011

Overstappen!

Via Euroclix ben ik overgestapt via Easyswitch naar de 100% dochter van Essent, EnergieDirect. Ik blijf hier weer een jaar en stap dan weer over naar???
Klonk wel goed, ik ben bij Greenchoice, en daar zat ik ook sinds januari 2011 voor een 1 jaarscontract. Ik kreeg nu al de jaarafrekening en een nieuw hoger voorschotbedrag waarbij uitgegaan werd van een lager gasverbruik, dat minstens 1/4e minder was dan ik al had.

Ik heb nog even overwogen om te participeren in een windmolenpark met een rendement van 7% op een geïnvesteerd vermogen.

Dat klinkt goed, want waar krijg je anders 7% rendement. Nergens en ook voor zoiets milieuvriendelijks.

Ik bedacht echter dat ik nu 375 euro korting ga krijgen met deze overstap, ik nu 64,35 ga betalen voor een jaar stroom en gas, waarbij ik voorzichtigheidshalve meer verbruik heb opgegeven dan ik werkelijk, nou ja, vul zelf maar in.

Greenchoice gaf aan dat ik komend jaar veel meer maandelijks kwijt zou zijn, zelfs bij hun aanname van minder verbruik.

Nou ja, kort en goed, door al dat overstappen van groen naar grijs heb ik toch volgend jaar een bespaard rendement van ruim 30% . Dat is slecht voor het milieu maar goed voor de portemonnee.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben helemaal voor groen, maar als het me zoveel zou schelen, zou ik ook eerst voor het geld gaan. Daarmee kun je ook weer goede dingen doen, zoals bv je huis isoleren ofzo. Uiteindelijk is minder in grijs verbruiken altijd nog beter dan meer in groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas bevestigen de prijzen van Greenchoice dus voor veel mensen dat groen/bio = veel te duur. Ik snap je keuze helemaal; probeer ook zo veel mogelijk groen en zo te doen, maar wat niet kan dat kan niet. En 30% op een paar honderd euro is een flink bedrag, waar je, zoals LLMM zegt, ook andere goede dingen mee kunt doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @LLmM, ja ik wil ook zonnepanelen en deelnemen in een windmolen(s), maar keer op keer blijkt dat 1 keer per jaar overstappen voordeliger is.]
    @Alynia, Niet als je een jaarcontract hebt via een energievergelijker, dan heb je grote korting.

    BeantwoordenVerwijderen