zondag, november 13, 2011

Twee bekende blauwe enveloppen op de mat

Dit gaat me geld kosten dacht ik toen ik ze zag liggen bij thuiskomst en na rustig mijn jas uitgetrokken te hebben en even tot mezelf te zijn gekomen opende ik ze.

Schijnbaar had ik toestemming gegeven om de wegenbelasting maandelijks van een gironummer af te schrijven. Ze hadden het al twee maanden geprobeerd en het lukte niet!

Het gironummer waar ze het over hebben, bezit ik al sinds ergens in 2007 niet meer. Vroeger gebruikte ik dit voor de betalingen van alle vaste lasten.

Ik betaal altijd 1 x per jaar en ook begin dit jaar betaalde ik van de ASN bankrekening.
Toen ik in september van auto verwisselde ontving ik een paar weken later 90 euro op mijn girorekening die ik aanhou voor prive betalingen. Deze rekening heb ik sinds mijn tienerjaren.
Negentig euro?? O, nou dan is die Yaris natuurlijk veel voordeliger, anders had ik dat geld nooit terug gekregen.

Maria schreef een stukje over alle moeilijke regeltjes, dus schreef ik deze, want deze kende ik nog niet.

Ik ben positief over de meestal geoliede machine die de Belastingdienst is. Nu dus een uitzondering op de regel.

3 opmerkingen:

  1. Opnieuw Beginnen, die 90 euro die je van de wegenbelasting terug kreeg is het restant van het jaarbedrag van je oude Mazda. Je had voor het hele jaar vooruitbetaald en die periode was nog niet verstreken. Als het goed is krijg je van de Yaris een accept met het verschuldige jaarbedrag. Als je die bedragen naast elkaar legt, kun je zien wat de Yaris per jaar goedkoper is. Op de site van de belastingdienst kun je uitrekenen wat je jaarpremie is. Daarvoor heb je het gewicht van de auto nodig. Ik denk dat de Yaris een stuk lichter is.

    http://belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaarbetaling wordt niet automatisch voortgezet bij een "nieuwe" auto. Je zult opnieuw een verzoek om jaarbetaling moeten doen. Groet, Greetje54

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ellen, Dat klopt weer precies. Het stond in de brief. Toch heb ik de Belastingdienst gebeld en ja nu krijg ik tot eind 2011 acceptgiro's en begin 2012 weer een jaarbedrag.
    Aan jou kun je ook alles vragen!
    Ook anderen kunnen dat natuurlijk doen als ze zich aanmelden bij http://groups.omni-chat.com/consuminderen

    @Graatje54, dat klopt, alleen gebruikte men een oud bankrekeningnummer waar ik al jaren niets mee doe.

    BeantwoordenVerwijderen