donderdag, december 22, 2011

Bijna de week voorbij

Al weer een week bijna voorbij. Wat is er veel gebeurd.

Het eetplan dat ik had en waarbij de overgebleven groenten deze week als salade gebruikt zouden gaan worden?! Vergeet het maar.
Maandagavond rulde ik wat gehakt en voegde de al gekookte pastinaak, peen en Italiaanse biet (kroten) er aan toe. Ik bleef maandagavond thuis, en onverwacht was daar het onderhoudsbedrijf met de offerte voor het isoleren van mijn slaapkamer. Bijna duizend euro gaat dat kosten. Na er nog eens goed naar gekeken te hebben, besliste ik: 'Dat wordt ergens in maart'.

Dinsdagavond was ik te laat thuis van een uitje van de zaak dat eindigde met een borrel en borrelhapjes. Ik nam flink wat stokbrood met kruidenboter en een enkele bitterbal. Ik kwam vijftien minuten eerder thuis en net op tijd om met zijn drieën te gaan aqua joggen. Hierna dronken we gezellig een capuccino en bleven tot sluitingstijd in het zwembad.
Ik krijg die koffie meestal aangeboden voor de rit naar en van het zwembad. Ik vind dat een beetje raar, maar heb het steggelen daarover min of meer opgegeven. Volgens mij kost die koffie meer.

Woensdagavond at ik hetzelfde als maandagavond. Ik bezocht die avond de schuldige waar het prima mee gaat. Ze heeft deze maand weer geen dagen maar geld over, wel 126 euro!!! Alle schulden zijn foetsie, alleen nog een restant comfort card. Ik denk dat het goed is dat ze een soort buffer gaat creëren. Ze is het met me eens en dat gaat hem ook worden. Zo komt ze binnenkort ook nog aan een spaarrekening.

Donderdagavond nam ik zelfgemaakte erwtensoep uit de diepvries en wat afbakbroodjes met boter en roomkaas. Ik bekeek nogmaals de film "The Help" in Pathé.

Wat ik vrijdagavond ga eten of doen, daar heb ik eerlijk gezegd nog geen idee van. Mogelijk gewoon niks, hooguit wat administratie.

Zondag, eerste kerstdag vertrek ik vroeg naar het vliegveld voor mijn weekje zuid Spanje in de buurt van Malaga. Ik zie er naar uit. De Ipad en de kleine laptop gaan mee samen met het eerste deel van de cursus Basisdeskundigheid, dat ik morgen hoop te ontvangen gaan mee in de handbagage. Veel kleding heb ik niet nodig voor een week. Ik ben een ervaren reizigster, dus ik kan met weinig toe.
Een e-book gekocht bij Bol com is na veel gedoe gelukt om die op de Ipad te zetten. De Keukenmeidenroman is het boek waar de film The Help op is gebaseerd. Deze film vind ik een topper en is volgens mij echt een vrouwen film. Het gaat over de zwarte keukenmeiden die helpen in de witte Amerikaanse gezinnen. In de tijd van president Kennedy.
Ik neem alleen handbagage mee. De goedgekeurde handbagagekoffer op wieltjes kocht ik via MP. Ik was van plan met de fiets naar en van het vliegveld te gaan, maar dat lukt niet. Ik wordt gebracht en gehaald.

Ik heb mijn spaarmeter nog niet bijgewerkt en ook mijn administratie nog niet. Dat moet allemaal wachten tot ik dat aandacht geef.
De jaarnota van FBTO (1484 euro) is gearriveerd en ook de jaarnota wegenbelasting (lekker laag! 304 euro) kan ik allemaal makkelijk betalen van mijn 13e maand. de cursus 175 euro

6 opmerkingen:

  1. Wat geweldig dat het zo goed gaat met je 'schuldige'! En dat ze zelfs geld over houdt. Dat gaat echt de goede kant op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed! Ook van die schuldige, die heeft gewoon zelfs geld over. Wat knap. Geniet vast van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alvast een hele fijne vakantie en prettige feestdagen!

    Wat fijn dat je die 'schuldige' al zo goed hebt kunnen helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne vakantie en rust lekker uit. Als ik het goed gelezen heb is het prachtig weer in zuid Spanje. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen