dinsdag, december 20, 2011

Independer niet meer onafhankelijk

De verzekeraar Achmea heeft vanaf nu een groot belang in de vergelijkingssite Independer. Dat voelt niet goed.
Independer laat weten dat ze ook in de toekomst onafhankelijk blijft, maar ik moet het nog zien.

Verzekeraars hebben het moeilijk momenteel.

Erica Verdegaat twitterde: "Best een aardig initiatief (Achmea/Independer):Maar consument blijf altijd kritisch vergelijken!"

Vandaag ontving ik van de Goudse verzekeringsmaatschappij een overzicht van de huidige waarde van mijn koopsompolis. Op dit nieuwe overzicht kan ik nu zien hoeveel werkelijke kosten worden ingehouden van de winst.
Nou ja, dit jaar was er geen winst, er is verlies.

Ik heb een aantal koopsompolissen die ik een paar jaar terug de looptijd heb verlengd of overgezet naar Brand New Day.
Deze Goudse polis leek me nog niet zo slecht, dus liet ik hem staan.
Ik ga het nog wel eens zien wat beter is. Misschien moet ik hem volgend jaar op lijfrente laten zetten, Het ding is nu 4.044 waard. Weinig dus.


3 opmerkingen:

  1. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt zegt het oude gezegde en dat zal in deze niet anders zijn ben ik bang.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me niet voorstellen dat er niets verandert. Anders hoef je die site toch niet te kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat bericht las ik gisteren ook, en ik moest denken aan mijn zus die me pas nog vroeg of Independer 'wel onafhankelijk was'. Waarop ik wat knorrig antwoordde dat Independer net zo onafhankelijk was als de publieke omroep (kun je ook vraagtekens bij zetten). Maar nu toont Achmea dus haar ware kleuren. En gisteren al dat bericht over Achmea verzekerde patienten die tot 1 januari moesten wachten op hun behandeling, omdat het contract met het ziekenhuis maar een beperkt budget toestond. Gaat lekker zo.
    Dat wordt nog een probleem als het Elektronisch Patienten Dossier toch van kracht wordt, zorgverzekeraars mogen daar geen inzage in hebben, maar steeds meer zorgverzekeraars hebben een hybride vorm, zijn verzekeraar, maar ook zelf aanbieder van zorg. Denk aan de natura polissen, maar ook aan Zekur van Univé, die alleen die medicijnen vergoedt die je via hun internetapotheek bestelt. Dan wordt de zorgverzekeraar ook zorgverlener, en heeft hij in principe wel toegang tot jouw dossier. Dat is dan wel weer op te lossen met extra voorzorgsregels, maar ik blijf het een vreemd ruikend zaakje vinden. Groet, Hsm.

    BeantwoordenVerwijderen