vrijdag, januari 13, 2012

Check: Boodschappenlijstje bij me?

Hoe vaak het me al niet is overkomen dat ik een lijstje maak, zelfs gedurende de week boodschappen op het lijstje kladder en wanneer ik dan eindelijk in de winkel kom, dat die lijst nog thuis ligt!

Ook vandaag was het weer bingo.

Ik ging vandaag met de auto naar kantoor met drie boodschappentassen er in. Mijn klad lijst met de boodschappen die ik gedurende de week er op schreef had ik bij me. Ik bedacht dat het een goed idee was, om vlak voordat ik naar huis ging nog even te bedenken wat ik er bij zou schrijven. Op weg van werk naar huis zou de boodschappen doen.

Maar op het werk was het druk. Ik was bezig geweest met de jaarlijkse en dit jaar bijzondere btw berekening van de leaseauto's en nog tachtig dingen. Ik was laat klaar.
Het lijstje? Ach laat ik maar direct naar huis toe gaan.

Na het eten bereikte ik de eerste winkel en daar bleek dat ik dat snert $#@!-lijstje!@*& niet bij me had.
Nou ja, dan maar kopen op de gok bedacht ik me. Maar halverwege bleek al dat het onbegonnen werk was, met mijn verjaardagfeest van komend weekend in aantocht.

Het is niet de eerste keer dat me dit overkomt, dus mijn volgende doel is:
Ik gun mezelf vooraf nog enkele seconden en check: "Heb ik dat boodschappenlijstje bij me?"

De boodschappen zijn deze week 75,20:
Hiervan 11,75 mijn eten voor komende week bedrijfsmatig 19,10; eten voor komende week 44,35 en maandag verplicht tracteren 45,00, (dit keer gebak samen met het hoofd van de afdeling die op dezelfde dag jarig is) Daarbij komen morgen de kosten aan mijn appeltaarten bakkende zus.

Zaterdag 28 januari neem ik een paar vrienden mee naar een restaurant tijdens de eetweek.
Het hoofdgerecht in de deelnemende restaurants kost dan slechts 10 euro per persoon.
We gaan met 6 personen, ik zal dan ongeveer tussen de 120 en 150 euro kwijt zijn.
Dat slaat een bres in mijn nieuwe afgeslankte budget van 400 euro per maand.

6 opmerkingen:

  1. Lijstje in je telefoon zetten? Groet, Hsm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, da's lastig. Ik ben ook zo'n lijstjesmens. Als ik dat vergeet, kan ik beter teruggaan en het ophalen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat ook vaak, maar kan me wel de dingen herinneren en meestal mis ik maar 1 ding van het lijstje wanneer ik thuiskom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net als LegeZakkenVrouw kan ik me vaak nog wel herinneren wat ik opgeschreven had. Want ik laat mijn lijstje ook maar al te vaak thuis liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. herkenbaar!! ik ben ook van de lijstjes.. elke zondag maak ik lijstjes nav de aanbiedingen. ook heb ik een lijstje met dingen die op zijn (die worden dan gelijk in het groot ingekocht. Denk aan boter, mayo, pindakaas enz)

    Vaak weet ik nog wel wat dingen van het lijstje maar idd het meeste word vergeten..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LOL, dit heb ik ook heel vaak! Of nog erger; zonder pinpas en lijstje vertrekken. Meestal merk ik dat wel voor mijn kar vol ligt...

    BeantwoordenVerwijderen