donderdag, januari 05, 2012

Geld afstorten bij ING is erg duur

Eind vorig jaar ontving ik een brief van ING bank dat dit jaar 6 keer geld afstorten nog gratis is en daarna is het 5 euro per keer.

Ik geloof dat het heel duur is. Ik stap met deze rekening niet over. Ik vind het internet bankieren waarbij de tan-codes op de mobiele telefoon erg makkelijk.

Wat dan wel? Tja, er zijn meer oplossingen:

-Mensen contant geld op laten nemen en het geld laten storten op de bankrekening.
-Zelf alles contant betalen en nauwelijks geld op de rekening laten staan. Hooguit een beetje voor noodzakelijke betalingen.

-Meer mensen vooraf per bank laten betalen.
- Zucht, toch maar een andere bank opzoeken waar ik gratis(er) kan afstorten en hoe duur is die bank dan wel niet? Bij hoeveel banken kun je nog afstorten?
ING is een goedkope bank.
Ik heb deze rekening al sinds ik "sweet sixteen" was. Is er dan niets meer eeuwig durend?

4 opmerkingen:

  1. Bij de Rabo is dat ook zo. Ik ga niet zo vaak meer, let er wel op dat ik niet hoef te betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeveel rekeningen heb je? Als wij vaker dat zes keer gaan storten, dan overweeg ik om het via de rekening van onze kinderen te storten. Of via onze gezamenlijke rekening.
    Overigens vind ik het ronduit belachelijk dat je moet betalen om je geld op je eigen rekening te zetten. Er komt geen mens aan te pas, geld en pas in de automaat en klaar.
    Inte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik stort ook wel eens contant geld op de ing, maar nu moet ik er dan rekening mee houden en bijhouden hoeveel keer ik al gestort heb. Want betalen om op mijn eigen rekening geld te storten, daar begin ik echt niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @LLmM, dat is wel het beste ja,
    @Anoniem, nou ik heb dus een ASN en een ING rekening. ASN voor de 'vaste lasten'en de ING voor prive en afstorten dus.
    Ik heb geen kinderen en ega.
    @Bewuste Keuze, ik denk dat ik een oude sok ga opzoeken en het daarin bewaren.:-))

    BeantwoordenVerwijderen