zaterdag, januari 07, 2012

Iets minder dan de helft

De hypotheek was 138.000,-- en nu is het 68.880,27 euro.

Ik zit nu op 49,99%! Dat is leuk deze stap achteruit.

Keep on going!

Stel dat het me lukt om 100% te hebben afgelost. Dan weet ik een ding zeker, ik wil het H-woord wil ik nooit meer horen. Klaar ben ik er mee. Volledig klaar. Zuinig aan doen, ben ik behoorlijk zat, al weet ik niet of ik ooit nog normaal geld kan uitgeven. Eén ding is voor mij zo klaar als een zonnetje/klontje. Nooit meer een hypotheek.


11 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd!!! Lijkt me geweldig al 50% van de hypotheek te hebben afgelost. Normaal geld uitgeven vind ik ook moeilijk. Geef het liefst niets uit.
    Maar goed; komt tijd komt raad. Gezien de financiele situatie is het misschien maar goed ook dat er een flinke rem zit op het uitgavenpatroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, echt knap! Wij hebben vorig jaar een flinke start gemaakt door het maximale bedrag af te lossen. Dat gaan we dit jaar niet redden, maar we gaan door!

    Bespaarmaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, nu hebben wij amper een tiende afgelost ik herken het gevoel. Als we hier eenmaal wegzijn wil ik er NOOIT meer een. Of alleen als we genoeg kunnen sparen om bijv. de helft in een keer zelf te betalen. Het blijft een last.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh dat wilde ik als eerste zeggen:

    Van harte gefeliciteerd met 49,99%!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd hoor, wat goed! Petje af!
    Wij denken er ook over om extra af te lossen maar onze tussenpersoon raad het af. Ik kijk nog heel even aan of de plannen doorgaan om eerder aflossen aantrekkelijker te maken. Het kan nu net iets gunstiger zijn om heel even te wachten als we er toch nog aan moeten beginnen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Moneypenny, je tussenpersoon. Hmm, heb je zelf alle kleine regels gelezen? Heb je een spaarhypotheek, dan heb je beperkte mogelijkheden om af te lossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd. De helft afbetaald is toch al een hele prestatie. Dat geeft moed.

    Het gevoel van "kan ik ooit normaal geld uitgeven" herken ik. Maar als je zover bent dat je geen "H" meer hebt, lukt dat vanzelf wel denk ik.

    Succes met de laatste 50%!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. GOED!!! Gefeliciteerd zeg, wat moet dat een heerlijk gevoel zijn! Wij zitten misschien op 5 procent, maar ik heb nu al hetzelfde; ik wil er straks gewoon klaar mee zijn. Hopelijk gaat er dit jaar €10.000 af en met een beetje flink sparen/zuinig aan doen/netjes betalen, komen we dan uit op 10% afgelost.

    En REKEN MAAR dat we dan nooit meer een hypotheek afsluiten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb er helemaal geen last van dat de hypotheek als een molensteen om de nek aanvoelt. Ik heb wel geld erin gestoken om de hypotheeklasten op een aanvaardbaar en betaalbaar niveau te krijgen, maar over tien jaar loopt de hypotheek af en dan zijn we klaar met aflossen en betalen. Ik ben blij met de mogelijkheid, die we kregen om geld te lenen destijds.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, je hele weblog van voor af aan uitgelezen, dat waren vele vele uurtjes leesplezier, ben helemaal gemotiveerd door je geraakt, en ben de hypotheek, verzekering en alles aan het uitpluizen, heerlijk.
    ik blijf zeker lezen en laat weer iets van me horen.

    Groetjes Esmeraldda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @LZV, ja, dat was vroeger zo een hypotheek die vanzelf werd afgelost in 30 jaar. Gelukkig hebben jullie er geen rare dingen mee gedaan, zoals ik.
    @Esmeralda, dank.

    BeantwoordenVerwijderen