vrijdag, februari 17, 2012

Een paar dure pech uitgaven deze week

Deze week had ik een paar extra onverwachte uitgaven. Van die dingen die zomaar op je pad komen en waar ik niet onderuit kon.

Maandagavond was het zo druk met parkeren op onze zwemavond en ik had al een tijdje gezocht naar een parkeerplek. Toen vond ik er één op een afgelegen plek. Ik parkeerde en ik heb totaal niet in de gaten gehad dat ik precies onder een bord met verboden te parkeren, de auto neerzette.
Op dinsdag zag ik pas de gele bon met het bedrag 81 euro!
Zo donker op die plek nu Ste din steeds vaker het onderhoud aan lantaarnpalen achterwege laat.

De gast die ik nu voor een tijdje doordeweeks onderdak bied kon geen aansluiting maken op het draadloos netwerk. Zijn pc vroeg om een pincode. Ik mopperde bij mezelf: zal wel komen door die Win dows Vis ta.
Gisteravond kon een internet deskundige komen en deze fixte het in een uur. Een uur! De factuur krijg ik nog. Wel leuk dat hij het draadloos internet een naam gaf en ook een slimmer wachtwoord. Ik heb een Thomson modem en daar zijn er inmiddels veel van.
Misschien had ik het zelf ook gekund, maar ik neem liever geen risico.

Vandaag, bij een wegopbreking dacht ik op de scooter via de stoep een stuk af te kunnen snijden. Dat deed ik dus.
Stikdonker, geen licht van lantaarnpalen en ik had de klep van de helm wat open moeten zetten. Als je zo langzaam rijdt, dan beslaat de klep enorm. Ik dacht 'niet zeuren, scheuren'! Bij het verlaten van de stoep gleed ik op zijn kant. Ik kon nog wel verder scooteren naar de zaak, maar daarna was het afgelopen. Tussen de middag heb ik de scooter drie kilometer geduwd naar de motorenzaak. Het luchtfilter was niet verzadigd met lucht, maar met olie. Kosten 41 euro.

Als het zo doorgaat, dan hou ik geen geld over voor sparen of reserveren......

4 opmerkingen:

  1. Au! Dat zal even zeer doen zeg! Snel vergeten en er voor de volgende keer maar van leren, dan komt het hopelijk niet weer voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O nee, en het is niet eens vrijdag de dertiende!
    Dat met onbewust verkeerd parkeren heb ik ook een keertje gehad; zo zonde van het geld..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het daar zo donker is dat je het niet in de gaten hebt gehad dat je onder een bord stond, zou ik een bezwaar indienen. Zelfde met dat vallen. Als de verlichting het niet doet en je hebt daardoor brokken is de gemeente aansprakelijk. Kosten voor de IT meneer opvoeren als kosten voor je BB en van de inkomsten aftrekken. BTW terugvragen. Het kan nog meevallen allemaal.

    Groeten, Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt zo van die weken...! Jammer dat het bij jou alleen zoveel gaat kosten allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen