woensdag, februari 15, 2012

Twee koopsompolissen omgezet naar banksparen

Op een kleinigheid na zijn twee koopsompolissen omgezet naar banksparen bij SNS-bank.

In 2008 moest ik ook al trucjes met drie polissen uithalen. ze verlengen en begin dit jaar bleek dat ik met twee polissen geen eurocent mee opgeschoten ben, erger, honderden euro's minder rijk ben geworden.

In 2008 liep de periode af en werd ik 55 jaar. Ik hoopte eerder op die leeftijd met pensioen te gaan, maar ja, dat liep anders.

De beste actie die ik toen deed, was 1 polis oversluiten via Independer oversluiten naar DBV verzekeringsmaatschappij die nu Reaal heet. Een polis met een gegarandeerd rendement dat in 7 jaar tijd van ruim 6.000 naar ruim 9.000 oplevert.

Had ik de rest ook maar zo goed afgesloten. De term banksparen was of werd net uitgevonden, maar de echte ommezwaai daarvan kwam in 2010.

Enfin, 1 polis liet ik staan bij de Goudse, die had ik opgespaard via voormalig spaarloon.
1 polis sloot ik van ASR over naar BrandNewDay, zij rekenden slechts een half procent kosten.

Deze polissen zijn het afgelopen jaar samen weer bijna duizend euro armer geworden. Ik wil niet armer worden, ik wil op het minst hetzelfde bedrag houden en het liefst meer.
Banksparen dus. Omdat nu de rente lager is dan toen in 2008 en ik het nu nog maar voor een kortere tijd kan vastzetten is het bedrag 2,75%.
Bij Ohra is dat momenteel meer, maar nou ja, ik had de afspraak bij SNS al gemaakt en je moet toch wat.

Als het helemaal rond is, dan word ik hier niet meer armer van, dat staat in ieder geval vast.

Ik heb de laatste tijd vaak gedacht, had ik toen alles maar via Independer over laten zetten naar zo'n mooie polis bij DBV-Reaal, met een gegarandeerd eindpercentage dat er niet om liegt.
Als de beurs aantrekt, denk ik misschien over een jaar, had ik maar niks gedaan.

4 opmerkingen:

  1. Soms zou je willen dat je qua beleggingen e.d. een kijkje in de toekomst kon nemen.
    Maar helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik zag zojuist dat de uitvaartverzekeraar op mijn verzoek om 'm premievrij te maken de laatst betaalde premie heeft teruggestort onder vermelding van 'teveel betaalde premie'. Nu nog wachten op een brief van hen. Groet, HSM.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had zelf ook voor de veilige weg gekozen. Dat aantrekken van de beurs kan nog wel even op zich laten wachten. En wie zegt dat dan de hebberigheid niet de overhand krijgt en je uiteindelijk dingen weer te lang laat staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. koop goud en zilver en spaar het in een oude sok.
    Jou geld geven aan vreemden die dat beheren houd in dat je genaaid wordt.

    BeantwoordenVerwijderen