woensdag, maart 21, 2012

Zestig violen en Stevia zaden

De beste aanbieding is op dit moment violen van Praxis.tien stuks voor 1 euro. Na wat tassen verzameld te hebben scooterde ik 15 minuten naar de Praxis, koos de donkerrode en de gele, rekende snel af en scooterde zes euro armer en zestig violen rijker terug naar huis.
Voordat ik ze ging planten, leek het me best veel. Nu ze geplant zijn in dertig minuten en ze te kort met hun worteltjes in een emmer met water liet volzuigen met water, plantte ik ze, sneller dan ik had verwacht.

De lege houdertjes, zo besloot ik, gebruik ik komend weekend om de afrikaantjes, goudsbloemen en nog wat bloemen in voor te zaaien. Tegen de tijd dat de aanbiedingen hiervoor binnen komen, hoo ik dat ik ze ook kan uitplanten.

Ik kocht gisteren op de Rotterdamse centrum markt een zakje met 20 Stevia zaden voor drie euro. De plant is een verbetering voor het gebruk van suiker. Het slingert de Insuline niet aan na gebruik van deze zoetstof. Suikerzieken kunnen het schaloos gebruiken, je wordt er niet dikker van. Het plantje komt uit Zuid Amerika. Het schijnt een lastige plant te zijn om te kweken. Het blieft een warme omgeving.Veel water is niet nodig. Heb je de plant toch alles gegeven wat het nodig heeft, dan kan het nog zo zijn, dat het plantje bruin wordt. Toch kan later uit de wortels toch weer een opnieuw gaan groeien.
De groei van dit plantje is een uitdaging voor mensen met groene vinges. Ik hou jullie op de hoogte, of het nu goed of slecht gaat.

Update zaaien Stevia: mislukt, toch te koud geweest

Stevia startpagina.nl

4 opmerkingen:

  1. Oh, ik volg graag je Stevia-ervaring. Ik heb net zoetjes en poeder gekocht. Benieuwd of je er ook zelf iets mee kan... Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu (donderdagavond) in Nieuwsuur: een item over mensen die in de problemen komen door malafide schulphulpburo's. Terug te zien op uitzendinggemist. Publieke omroep. Groet, Hsm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Hsm, ik heb het gezien. Ongelofelijk. Ik kan me niet voorstellen dat je op zo'n manier geld gaat pikken. Shame.
    Ik ben nog steeds erg leeg door de energie die ik in het laatste stel stak. Wat had ik er meer van kunnen maken, denk ik nu. Zeker na het programma gisteravond, van help mijn man is klusser.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd hoe het gaat met die stevia, ik las er laatst iets over en het klinkt wel interessant.

    BeantwoordenVerwijderen