woensdag, juli 18, 2012

Penny wise, pound foolish

Bijna had ik 75 euro per maand uitgegeven aan Google adwords, door de crisis en de vernieuwde website van Bedandbreakfast.nl, toegenomen concurrentie door mooie boerderijen in de nabije omgeving zijn mijn bijverdiensten gekrompen.

Onlangs ontving ik een aanbieding van Google adwords, drie dagen de tijd Adwords aan te maken en dan een tegoed van 75 euro.
Het lukte me niet om dat binnen die drie dagen te doen. Erger, het lukte me zelfs niet binnen 6 dagen.
Vandaag was het dan zover, ik zou mijn B&B aanmelden voor Google Adwords voor 75 euro per maand.

Gefrustreerd, door een regelmatige gast uit verweggistan, die alleen per telefoon reserveert en beloofde vorige week woensdag hier te arriveren voor een week. Hij kwam niet!
Mopperend ging ik door het huis, het lijkt notabene Marktplaats wel. Veel beloven en niet nakomen.

Vanmorgen meldde ik mijn B&B aan bij Adwords en ik ging akkoord met een maandelijkse afschrijving van 75 euro per maand.
Het overschrijven lukte niet, want het aanbevolen hokje voor automatische afschrijving, tikte ik aan en toen bleek dat ik het formulier moest uitprinten, tekenen, scannen en opsturen.

Ik kwam weer bij mezelf. Het gemiddelde bedrag van vorig jaar haal ik nog steeds niet en dat is rampzalig voor mijn hypotheekaflossingen.
Bovendien vind ik het ook wel prettig dat ik geen 100% bezetting heb. Met 50% ben ik dik tevreden, maar ook deze bezettingsgraad haal ik momenteel niet en dat begint te wringen. Ik begin het zat te worden en dan begin ik te mopperen enz. enz. Het kringetje is dan weer rond.
Bovendien meent de gemeente dat de ingang van mijn gebied heringericht moet worden. Troep en rommel en omrijden. Bovendien zijn de borden in Nederlands weergegeven. Niet bij iedere hoek een bord.

Wat ik ook beslist nooit meer moet doen, is vragen aan buren om gasten binnen te laten die vrolijk besluiten om veel eerder dan de opgegeven tijd binnen te komen. Het werkt niet, ik kreeg een eindelijk een review was het ook nog eens een slechte review, juist van deze mensen. Het bleek dat ze zich op hun manier hadden geïnstalleerd en toen ik mijn begin praatje hield, viel dat in verkeerde aarde. Bovendien hadden ze vijf uur gewandeld in de omgeving. Ze waren moe en sjacherijnig, maar gaven een 10 voor de hygiëne en een 10 voor de kamer.

Ik moet dus toch maar accepteren dat het nu wat minder gaat, na de zomer wordt het vast wel weer drukker, want ik zit in het gebied met werkende mensen.


Update: Het mopperen op dit blog deed me goed en gelukkig de omzet is was weer sterk verbeterd.

15 opmerkingen:

  1. Kennissen van mij hebben ook een vakantiewoning en die merken dat het ook minder is. Mensen besluiten ook pas later om toch weg te gaan, uiteindelijk loopt het dan toch wel vol, maar veel later dan gebruikelijk. Misschien kun je wat meer free publicity genereren, een interview geven voor een plaatselijk krantje ofzo. Het is komkommertijd qua nieuws, dus een prima tijdstip om je daar voor aan te melden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn net terug van een vakantiehuisje in de Vogezen. Dat werd eigenlijk alleen van zaterdag tot zaterdag verhuurd. Maar wij vroegen aan de tussenpersoon of we er een halve week eerder al in konden. Wij konden pas na de eindexamen-diplomauitreiking van onze jongste en moesten op zekere tijd weer terug zijn in Nederland voor de uitslag van de loting Geneeskunde. Dus maar tien dagen tijd voor vakantie.
    Het mocht, maar bij aankomst bleek de eigenaar van niets te weten. Ze ving het wel goed op. Ze moest tot 19.00 uur op haar werk blijven en kwam toen naar het chalet om elektra, water etc te controleren en uitleg te geven over afvalscheiden, tv, en eindschoonmaak. We begrepen ook meteen waarom zaterdag de wisseldag was, dan hoefde ze niet te werken en had dan de handen vrij voor het vakantiehuis. Groet, Hsm
    (Dochter is helaas uitgeloot, het was een waar slagveld dit jaar, in totaal 8600 kandidaten voor maar 2800 plaatsen geneeskunde).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer van je dochter, het is juist bij geneeskunde een loterij. Ik snap wat je bedoelt.
    Vreemd dat de vrouw niet op de hoogte was, maar er kan altijd iets mis gaanin de comunicatie. Jij hebt hier tenminste begrip voor.
    Ik hoop dat je genoten hebt van je vakantie en je verblijf. Ik zou wel een staycation willen wanneer het zomer wordt.
    Mopperen doe ik niet,ik was al in Noorwegen en een weekend Schiermonnikoog.
    Ik heb een baan en dat is ook wat in deze eonomie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Plaats es `n adv. op de site van Libelle en margriet. Dat wordt goed gelezen. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Libelle en Margriet? Ik lees ie bladen nooit, bestaan ze dan nog? Die horen niet tot mijn doelgroep vrees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @OB, nee dat denk ik ook niet, dat dat je doelgroep is. Maar de bladen bestaan nog wel, de keren dat ik echt naar de kapper of tandarts moet, zie ik ze nog wel liggen in de wachtruimte. Groet, Hsm.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Landleven, Landidee, Genoeg, ANWB voor de wandelaars en rustzoekers?
    Fora & websites voor secretaresses, MKB, kleine ondernemers etc. gebruiken voor de zakelijke klanten?
    Social media?
    Een evenement organiseren bij je B&B? Evenementen kun je gratis aanmelden bij heel veel evenementen kalenders van weekkranten, (evenementen-uitjes-specifieke)websites etc.). Kun je ook lokale kranten bellen en/of persbericht sturen over evenement en je B&B.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @HSM, je hebt het goed aangevoeld.
    @Moneypenny, prima nagedacht, ik ben al bij Linkedin, ook Facebook, kan ik professioneler maken, website is gelinkt naar ANWB, Google maps, diversegratis websites en zelfs horeca, de VVV, zelfs bij B&B.com zonder resultaat.
    Het probleem is met name de crises en wijziging van B&B.nl dat werkt niet goed uit.

    Maar de beurs is nu iesaangetrokken, wie weet volgt de echte economie.
    Mazzel dat ik een goede baan heb, dus ik bortel nog maar voort. Omzet deze week was weer wat hoger. Als de economie aantrekt, dan mopper ik niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het schijnt inderdaad dat we uit de recessie zouden moeten zijn. Dan zou het bij de bedrijven aan moeten trekken over een tijdje maar de vraag is, of ze niet de hand nog even stevig op de knip gaan houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nivon leden? Vaak natuurliefhebbers, die van wandelen en fietsen houden. Groet, Hsm.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En idd, fijn dat je nog een goede baan hebt.
    Ik ben nu werkzoekend.
    Wat vind je bijvoorbeeld van de omschrijving in een vacature 'Je komt te werken in een jong team'?
    Ik weet dat openlijke leeftijdsdiscriminatie niet mag, maar dit is ook weinig subtiel, vind ik. Gelukkig is er in en rond de hoofdstad wel veel werkgelegenheid.
    Wat vind jij van dit voorbeeld? Groet, Hsm.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @HSM, dat is aantrekkelijk, een jong team, hebben ze vast volhouders nodig :P.
    Natuurvrienden past door de vele investeringen die ik deed, niet bij mijn doelgroep.
    Ik kom er wel, redelijk gedraaid afgelopen week en vandaag ontving ik een bonus van 10 euro van een stel, dat te zwaar was voor mijn matrassen die tot 120 kilo per persoon kunnen herbergen. Of ik dat niet meteen kon aanpassen. Ach ja, misschien volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen