woensdag, augustus 29, 2012

Veel geluk gehad bij de bank

De Bank van Zalm heeft vandaag besloten dat de lening van mijn schuldenklant bij Comfort Card overgezet wordt bij De Bank.
Wat een mazzel.

Ging dat zomaar?
Nou nee, mijn schuldhulpklant had al vaker gevraagd om zoiets, maar kreeg geen voet tussen de deur.Het verbaasde me ook eigenlijk niet. Ze voelt zich vaak een dubbeltje dat nooit een kwartje zal worden. Als je je zo voelt straal je dat ook uit.

Ze heeft niet voor niets een WAO uitkering en komt als ze zenuwachtig is, soms moeilijk uit haar woorden.

Na zoveel keer proberen en telkens een afwijzing te horen geloofde ze er niet in, 'het lukt vast nooit' zei ze. Ik werd vorige week woensdag loeiend kwaad. Ik vroeg nogmaals haar bankrekeningnummer op en ik belde. Ik stelde me voor met de naam van mijn klant en vroeg naar mijn accountmanager, die nu account adviseur schijnt te heten en maakte een afspraak voor vandaag.
Binnen vijf minuten belde ik haar terug en zij was verbaasd: 'hoe kan dat nou'???

Vandaag gingen we op weg, ik had haar op het hart gedrukt zich te kleden als een kwartje en vóóral mij het woord te laten doen, net als iemand in de rechtbank zich laat vertegenwoordigen door zijn advocaat. Ik kleedde me ook als een kwartje, voegde haar laatste afschriften in in het spreadsheet dat er met kleuren voor inkomsten, uitgaven en saldo + tabbladen voor prive, sparen en vakantie in.
Hierna e-mailde ik het naar mijn e-mail adres en ook het blad 'van spaarbank veranderen' en de genoteerde doorlopend krediet percentages dat ik vond na wat invuloefeningen bij Independer.

Ik vroeg nog, heb je alles bij je? Inkomensoverzicht, identificatie, overzicht van Santander? Ja hoor.

Eerder gaf de adviseur een beetje toe met de toezegging van een vergroting van de roodstand op haar spaarrekening.
Na inzicht van het spreadsheet, feiten dat ze geen BKR aantekening heeft, nooit meer rood staat op haar betaalrekening en een spaarrekening heeft voor wanneer de wasmachine of koelkast het begeeft en ook een buffer eigen risico zorgverzekering, mijn aanwezigheid.

We kregen Ze kreeg een doorlopend krediet bij 'de bank!!!! Joepie!!.
Bij Santander, de comfort card is het niet eenvoudig om af te lossen, ze houden de goedbetalende klanten graag. Bij de Bank gaat extra aflossen prima. De rente die ze betaalde was 16% en nu wordt dat 10%.
De uitkering die ze volgende maand van U W V gaat krijgen gaat afgelost worden en zo telkens weer.Gemakkelijker aflossen en doorgaan.

Ze was zo geëmotioneerd gelukkig dat ze moeite had om te tekenen. Het duurde even voordat het trillen van haar lichaam stopte en ze nog wat kon. Of ik niet voor haar kon tekenen vroeg ze :-))
De adviseur vroeg aan haar of ze misschien even alleen wilde zijn en dat wij weggingen. Nee dat hoefde ook niet. Nou ja ze heeft getekend!

We vierden het met een ijsje van de plaatselijke horeca en waren gelukkig, maar toch maakte ze zich zorgen, over de schrijffout in het hogere inkomen op het formulier door de adviseur, zonder die schrijffout had ze nooit kunnen overstappen. Dat was toch oneerlijk! Ik had haar bijna ter plekke gewurgd, maar toch maar niet gedaan. Al die moeite en dan nog z ij k e n over een schrijffout.

Ik vond mijn Ipad met de gratis WiFi zo slecht nog niet. Het mooie spreadsheet heeft ons stappen verder gebracht. Zeker omdat ik vertelde dat zij met haar huidige budget binnen een jaar van de schuld af kan zijn.

Binnenkort krijgen wij een formulier van de Bank en of wij dat vooral goed willen invullen vroeg de adviseur.
Dat wordt geregeld!

4 opmerkingen:

  1. Mooi dat het gelukt is! Ik snap wel dat dat foutje haar niet lekker zit, voor hetzelfde geld kunnen ze de boel dan weer intrekken en zit je alsnog met de gebakken peren, maar hopelijk valt dat mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi verhaal. Ik herken hierin ook diverse mensen in mijn omgeving of familie. Dubbeltjes die er niet of nauwelijks in slagen zelfs maar de rol van kwartje te spelen, en het zodoende extra moeilijk hebben. Groet,Hsm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede actie.

    En mooi te lezen dat er heel erg behoefte is aan echt goede schuldhulpverleners. Een schril contrast met de berichten in de media over dit beroep.

    Mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen