zondag, september 30, 2012

Wederom Intrum Justitia

Wat een boeven zijn het toch bij Intrum Justitia. In het verleden heb ik al eens last gehad van ze, toen ze me bleven achtervolgen voor een niet afgenomen contract voor e-mail behorend bij een domeinnaam.
Ik kon er toen nog niet zo goed tegen de post en overhandigde ze op het laatst ongeopend aan mijn broer.
Het contract of de wettelijke basis van deze facturen ontbraken.

Dit jaar was het weer dolle pret voor Post.nl en Intrum Justitia.

Post.nl stuurde me post en facturen voor filatelie. Want ik had dat besteld via een telefoontje met een callcenter die mij belden op mijn vaste telefoonlijn.

Men kon mij niet vertellen wanneer en een voicelog was ook onmogelijk te geven. Dan moest ik maar vertellen met wie en wanneer ik met dat callcenter had gebeld.
Mijn naam was onjuist gespeld er stond een S in zoiets als BegSonnen.

Ik stuurde de post terug naar het antwoordnummer dat ze opgaven en ik dacht dat het nu wel duidelijk was.

Maar dat hadden ze helemaal niet ontvangen. Kon ik het bewijs van terugsturen graag overhandigen?

Begonnen die boeven van Intrum Justitia zich er weer mee te bemoeien en had ik twee brieven in huis. Een van de oude zaak op mijn juiste naam en een op de onjuiste naam.

Het belmenietregister gaf me samen met de Consuwijzer het juiste antwoord.
Ik stuurde begin augustus een brief  naar zowel IntrumJustitia en ook Post nl met
  • Her verzoek om de voicelog
  • Dat de persoon waaraan ze post stuurden niet bestaat.
  • Ik geen contract met hen heb afgesloten 
  • Ik me verzet tegen direct marketing ingevolge de wet op bescherming persoonsgegevens
  • Ik via Consuwijzer de Opta informeerde over deze zaak.


Van Post.nl ontving ik half augustus een brief met de mededeling dat de voicelog in bezit is van IntrumJustitia.

Het aangetekend verzenden kostte me 15 euro en het heeft me  veel te veel tijd, energie en ergernis gebracht.
Ik ontvang geen post meer.Wanneer ik me niet erger aan zulke onzin, had ik deze brieven niet eens hoeven sturen. Maar zo zit ik niet in elkaar.

Update: Op 27 augustus ontvang ik weer een bericht van Intrum Justita op de verkeerde naam.
Deze stuur ik maandag terug. Zucht.
In oktober ontving ik een brief van Post.nl dat de voicelog bij Intrum Justitia is.
Begin november krijg ik weer twee brieven en acceptgiro's met de verkeerde naam en of ik nu onmiddellijk hun zakken wil gaan vullen, want anders!!!..... Boehh.
Ik stuur nu iedere brief retour met de mededeling dat deze persoon niet woonachtig is op dit adres.
Wat een gedrochten Wat een schuim, wat een boeven, wat een. Nou ja vul zelf maar in.

2 opmerkingen:

  1. Lekker balen zeg! Dan word je dus eigenlijk gedwongen kosten te maken, anders kom je er niet vanaf...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend vervelend! Ik zou dat ook niet zomaar naast me neer kunnen leggen, maar het is natuurlijk belachelijk dat je tijd, energie en ook nog eens geld moet besteden aan iets waar je NIET om gevraagd hebt. Bah, hopelijk is het nu echt klaar dan.

    BeantwoordenVerwijderen