donderdag, oktober 25, 2012

De Toyota Yaris doet het weer en pensioen

Een maand verder en nu doet de Yaris het weer voor heel wat weken wachten, halen brengen, communiceren, en een goede Toyota dealer, links van Rotterdam, maakte hem en vertelde me zojuist aan de telefoon dat hij gerepareerd is voor 900 euro. De factuur was echter 988 euro, zo bleek zaterdag 27 oktober.

Nog 1 a 2 jaar kan ik er in rijden aldus deze dealer, maar dan wordt het weer tijd om om te kijken naar een andere auto.

Ik heb even gedacht dat ik geen andere auto zou hoeven kopen, maar het is gewoon lekker om spullen te vervoeren en luxe om er een voor de deur te hebben staan.
Als het volgende week gaat sneeuwen, zie je mij geen scooter meer rijden. Vervangend vervoer is minstens 4 km verderop te vinden.

Na de afgelopen periode gereden te hebben met een IQ weet ik 1 ding zeker, ik wil een grotere auto in de toekomst. Dat geprut met die kleine dingen. De wielen van de IQ staan dicht bij elkaar. en dat rijdt niet lekker over verkeersdrempels. Je moet ze heel erg langzaam nemen.
Hoe ik dat geld voor b.v. een Toyota Auris vna 2 jaar oud en weinig kilometers die minstens 19.000 euro kost is mij voorlopig een raadsel. Grotere auto's gaan langer mee dan kleinere.


Lezend op het blog van ZuinigAan begrijp ik dat ik tot mijn 66e zou moeten doorwerken. Een actieve VVD-er trainee-collega vertelde me vanmorgen dat we tot onze dood moeten doorwerken.
O, wat een heerlijke gedachten. Wat een regeringsleiders hebben we toch die niet leerden verder te denken.
De VVD die in 2002 nog vertelde dat een deel van de AOW premie gespaard zou worden.
Woekerkoopsompolissen, banken die gered moeten worden van ons belastingbetaler kudde koeienvolk.
Nou ja, ik mopper, maar ik heb een baan en ik mag nog van geluk spreken dat ik nog ergens recht op heb, al heb ik en de werkgevers meer dan 40 jaar gespaard voor het pensioen.

8 opmerkingen:

  1. Een kleine auto vind ik ook niks en bij mij is dat voornamelijk om praktische redenen: ik heb een grote laadbak nodig.

    Ik moet nog 20 jaar totdat ik met pensioen zou kunnen. Maar het kan ook net zo goed nog 25 jaar zijn, of 27 jaar... Want wie weet hoe het tegen die tijd is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Willeke, heb je nog een rare e-mail gekregen? Toen je deze reactie plaatste?

    Doe je nog aan kofferbakverkoop? Ik lees daar niet zoveel meer over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, nog geen mail gekregen, mocht dat wel zo zijn dan laat ik het wel even weten.

    Dit jaar heb ik op 2 rommelmarkten gestaan en verder eigenlijk niet meer. Volgend jaar misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Over 2,5 à 3 jaar, als beide dochters afgestudeerd zijn en geen financiële ondersteuning meer nodig hebben, dan koop ik een auto. Nu betaal ik elk 100 euro, dan houd ik zo maar 200 euro over. Lijkt me echt fijn, zo'n auto!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien kun je er tweedehands een kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu ik een berichtje had geplaatst, ontving ik dat mailtje weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Vervelend, dan moet ik een nieuw blog beginnen.
    Brrr, zit ik niet opte wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb geen idee of meer mensen dit mailtje ontvangen. Kan me ook haast niet voorstellen dat ik de enige ben die dit krijgt. Als ik jou was zou ik er eerst eens een blogje aan wijden, zodat anderen kunnen laten weten of ze die mailtjes krijgen. Als ik nou echt de enige ben dan zou ik het gewoon laten zoals het is: ik delete de mailtjes wel.

    BeantwoordenVerwijderen