maandag, oktober 01, 2012

Het huis in de verf

Vier jaar terug  zette een gepensioneerde schilderende kennis mijn huis voor 450 euro in de verf.

Het schilderen kan nog wel een jaar wachten, maar de man wordt wel erg oud, zeker nu zijn vrouw begin vorig jaar is overleden, zie je hem achteruit gaan.

Vanavond vertelde hij me dat hij morgen wil beginnen. Ik vind het prima, en gaf hem de sleutel van mijn huis. Veel meer kan ik momenteel niet doen.
Ik vroeg hoeveel hij er deze keer voor wilde hebben. "Niets" zei hij. Niets?

Tja, niets is ook zo wat, dus denk ik waar kan ik die man nou blij mee maken. Nou ja, ik kom nog wel ergens op. Een paar keer koken lijkt me een goed plan. Bossen bloemen ook.

Ik ben benieuwd of het dit jaar nog afkomt, maar het maakt me niet zo uit.

In mijn vorige huis had ik een wandtegeltje hangen


Het vorige huis was een apartement met een niet werkende vereniging van eigenaren. Ik ergerde me er bijzonder aan. Het huis werd kampte met achterstallig onderhoud. Omdat de gemeente Rotterdam plannen had met deze flat kon ik het appartement nog niet aan de straatstenen verkopen. Een hypotheek krijg je niet omdat je al een appartement hebt, dus verhuren zat er ook niet in.
Toen de gemeente begon met opkopen was ik de eerste die weg ging uit die flat.

Ik kocht die flat nadat ik weg ging bij mijn ex die drie weken voor het huwelijk koudwatervrees kreeg.
Een rampsituatie.

Ooit hoop ik nog een tegeltje te hebben waarop staat

I count my blessings.

7 opmerkingen:

  1. Dan mag je die meneer wel heel erg dankbaar zijn. Bij ons beginnen de schilders morgen. Van binnen en buiten wordt alles geverfd. Je wil niet weten wat dat kost.
    Verwen hem maar goed.
    Dat laatste tegeltje is wel heel erg goed. Daar gaan we voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve man! Een paar zelfgekookte maaltijden lijken me een prachtig geschenk voor hem. Hij zal de maaltijden van zij vrouw vast missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige kerel. Ik zou hem gewoon goed verwennen de dagen dat die bij jou aan het schilderen is. Wat lekker eten en drinken doet wonderen. En waarschijnlijk een aantal goede gesprekken ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Allen, krijg wel veel opmerkingen over koken, en tijdrovende bezigheden.
    De schilder is misschien l klaar wanneer ik thuis kom van mijn heidesessie ie vndaag begon. Ik dacht aan qualitime in het weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd koesteren die mensen zoals die schilder. Bijna onmogelijk te bedenken wat een goed geschenk is maar het zijn vaak de kleine dingen die bijna niet opvallen....

    Mooie geschiedenis van die flat: een wijs persoon heeft mij gezegd dat iedere tijd zijn eigen beste beslissing kent.

    BeantwoordenVerwijderen