donderdag, oktober 04, 2012

Wintertijd, de bank weg voor de verwarming

Vorig jaar verhuisde de bank die voor het raam en de cv stond naar een andere plek in het huis.
Hij stond daar flink in de weg, dat wel helaas.
Enfin, vorige week zondag verkocht ik de bank op Marktplaats voor 50 euro en een uur later stonden er twee Marokkaanse mannen zonder hoofddoek op de stoep, die nog eens flink gingen pingelen en toch geen extra probleem konden ontdekken. Voor 35 euro en veel prietpraat is de bank vertrokken. Ik heb een haat liefde verhouding met Marktplaats en ik hou niet van gedoe.
Dat geleuter over, ' we vertrouwen u wel mevrouw',  denk ik, wat interesseert mij dat, dit is toch een zakelijke onderhandeling, waar gaat dit over.

Ondanks de koude winter van vorig jaar heb ik minder gas verbruikt, omdat de bank voor het raam weg was. Bovendien is het behaaglijker.
De CV gaat geheel automatisch om 18:00 uur naar 20 graden en om 22:00 uur weer op 15 graden.
's morgens is het dan 17  a 18 graden in huis. In huis is het altijd 20 tot 21 graden. Maar ja, ik ben geen hotel. In de winter bied ik een elektrische radiator aan op de gastenkamer. Afhankelijk van het land waar de gasten vandaan komen wordt daar in meer of mindere mate gebruik van gemaakt.

Wat ik bijzonder prettig vond was het vrije uitzicht in de woonkamer naar de achtertuin toe.

Inmiddels is de convector in de keuken afgelopen jaar in precies drie vrije woensdagen verplaatst.
Ik heb over extra verbruik van mijn vrije tijd bijzonder de P in.

1 opnemen van het werk: ' dat kan niet mevrouw! '
  ' O nee? Gaat u dan maar kijken bij mijn buren'

2 de convector werd verplaatst.

3 weer een extra afspraak, want de grijze onderwereld kwam via de open gaten naar de bovenwereld, tenminste, brr , ik hoorde geknaag en gekrabbel. De gaten werden oogevulde met cement.

Nu maar hopen dat ik het extra behaaglijk krijg deze winter van de verplaatste convector.



2 opmerkingen:

  1. Dat zou ik erg lastig vinden, als er een prijs was afgesproken en dat mensen dan ineens toch nog weer gaan onderhandelen! Ook niet zo netjes vind ik.

    Sympathiek van je dat je ze de bank voor minder hebt meegegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Vlijtig Liesje, dat weet ik niet zo. Ik zie altijd op tegen veel e-mails en gedoe. Kost zoveel tijd.

    Kringloop hier in de buurt wil niet zo graag grote spullen ophalen. Daar ben ik vaak verwezen van het kastje naar de muur.

    Blijft over Marktplaats of het grof vuil.
    Dan maar Marktplaats.

    BeantwoordenVerwijderen