zondag, november 11, 2012

Belastingvoordeel mislopen bij sterk wisselend inkomen

Blog op aanvraag :


Wanneer jij in de  afgelopen jaren een wisselend inkomen had,  Dan heb je waarschijnlijk meer belasting betaald, dan je zou hebben gedaan als je dit inkomen gelijkmatig had verdiend.
Gelukkig bestaat er voor deze mensen de middelingsregeling, via middeling krijg in het geval van een wisselend inkomen namelijk al snel honderden euro's belasting terug. 



Middeling kan gebruikt worden door iedereen die
 in drie aaneengesloten jaren een wisselend inkomen (box 1) heeft gehad. Dit 
zijn bijvoorbeeld starters op de arbeidsmarkt, zzp’ers, ondernemers en 
jobhoppers. Het nadeel van deze regeling is dat weinig mensen hem kennen en dat
 je als belastingplichtige zelf een verzoek tot middeling moet indienen.
Hierdoor laten veel mensen honderden euro’s belastingvoordeel liggen.

Met het lezen van deze blog is de regeling bij jou in 
ieder geval bekend, nu nog een verzoek indienen! Hoewel het indienen van een 
verzoek behoorlijk complex is, kan je via de website BelastingHelden geheel
 gratis je belastingvoordeel berekenen en een brief laten generen.

Uiteraard kan je via de Belastingdienst ook uitzoeken 
hoe de middelingsregeling werkt en zelf je belastingteruggave berekenen en een
 brief opstellen. Wil je het middelingsverzoek helemaal zelf doen, maar heb je
 toch wat zekerheid nodig?
Maak dan gebruik van dit rekenvoorbeeld 

3 opmerkingen:

  1. ik denk dat je mijn gedachte kan lezen, ivm mijn aanstaande onslagpremie wil ik ook middelen, ik ben al druk aan het kijken. ik weet nu wel dat je als ik het goed hebt ik ook de komende jaren kan middelen, dit is in principe beter ivm de inkomstedaling. (ik wil deze jaren namelijk gebruiken om een opleiding te doen zodat ik nog eens 20 jaar met plezier kan werken)
    ik ga alles nog eens op mijn gemak nalezen.
    nogmaals bedankt
    gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanwege het bedrijf van mijn vriend hebben "we" een accountant die ons deze regel al verteld en uitgelegd heeft. Inderdaad heel handig, want zijn bedrijfje kent magere en vettere jaren, dus middelen zorgt er voor dat je over de jaren heen minder belasting betaalt. Dank je wel voor deze tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben minder gaan werken in 2010 en dus ook minder gaan verdienen. Het lijkt erop dat ik flink wat belasting terug kan vragen. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen