zondag, november 18, 2012

Lekker thuis genieten met de pinkstervakantie.

Het plan voor de pinkstervakantie heb ik al. Thuis blijft altijd zoveel werk liggen. De dingen waar ik nooit meer aan toekom.

Ik heb het niet meer over het aquarelleren dat ik nooit meer doe, of het uitzoeken van nog veel meer andere dingen.

Soms ben ik een dag thuis, zonder afspraken, en dan lees ik iets dat me interesseert. Dan zeg ik zo vaak, "ik heb het gevoel dat ik vakantie heb." Dit gebeurt zo zelden, dat ik me nu heb voorgenomen dat dit voor mij de komende perfecte vakantie wordt.

De oplopende werkdruk, sorry, toegenomen efficiency op het werk is zo perfect, dat een extra uurtje zo gemaakt is. De vele vergaderingen bijeenkomsten van de OR, thuis nog even een stapeltje doornemen, aantekeningen maken.
Me-time is bijna een luxe geworden.

Dol ben ik op lezen, op luieren, op lekker rondfietsen, het strand op een half uur scooterafstand, navel staren om een nieuwe blik op het veranderen van oude patronen te ontwikkelen. Lekker zeilen met de ene of de andere boot.

De afgelopen jaren besteedde ik  met de pasen of de pinksteren een vakantie naar New York, Noorwegen. Het was rennen tot de vakantie, rennen in de vakantie en zodra thuis gekomen, weer rennen naar het werk.

Ik heb er nu genoeg van. Dit jaar besteed ik aan mezelf, me-time heet dat in goed Nederlands tegenwoordig.

Als ik nu maar geen bezorgde reacties krijg van, waarom doe je dat? Je lijkt wel gek.  Kan best zijn, heel goed zelfs. Komende pinkstervakantie ben ik thuis.

Met de december feestdagen ben ik weer in Malaga, net zoals vorig jaar. Maar met de pinksteren, dan kan ik gewoon doen en laten wat ik wil.

Gaat het me vervelen dat thuis zijn?  Thuis zijn zie ik gewoon ruim. Eerst wennen aan niets doen, uit de werk en stress race komen en dan de rust vinden om te werken, of niet. Misschien ren ik iedere dag wel naar een andere belangrijke afspraak. Mezelf kennende is dat iets wat ik het best kan. Mijn agenda vol zetten. Nu is de opdracht, concentreren en dingen doen die blijven liggen.

Bijkomend voordeel is dat het ook nog eens niks kost. Al het geld kan weer in de aflossing van de hypotheek

1 opmerking:

  1. Een vakantie thuis is ook lekker, hoor! En meestal komt er toch wel weer van alles op je pad. Wij zijn ook vaak op stap, maar thuis blijven is ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen