zaterdag, november 17, 2012

Quote

Geld uitgeven is simpeler dan geld binnenharken.

 



Gisteravond en vandaag heb ik vele uren besteed aan wassen en luchten. De hele gastenkamer van alles wat stof was heeft gisteravond gelucht en alles wat van stof is heeft de wasmachine gezien. Op de matrassen na, zeg maar.


Mijn gastenkamer is een rookvrije kamer die ik de laatste twee maanden heb verhuurd voor een crisisprijs aan iemand die zelf de kamer schoonhield, eigen badhanddoeken gebruikte, zijn eigen vuilnis opruimde enz enz.


Hij beweerde dat hij niet rookte op de kamer. Ik heb hem er ook geen enkele keer op betrapt. Maar een zware roker heeft natuurlijk altijd een rooklucht bij zich.
Morgenochtend komt een nieuwe gast voor de periode januari - maart kijken. Dus dat betekent, werken, schoon, superschoon.


De laatste kussens zijn nu aan de opfrisbeurt bezig. Vannacht gaan de glasgordijnen in de wasmachine. Dat doe ik altijd als volgt.
De glasgordijnen gaan op de wol of zeer fijne was, met het als beste geteste wasmiddel en wat blauwsel. Als het water wat op temperatuur komt, dan zet ik de wasmachine uit.
Uren later, dus morgenochtend mag de wasmachine verder draaien.
Daarna hang ik ze op.


Morgenmiddag, op zondag,  komt de onderhoudsman terug om de flexxfloors die bij de douche een beetje los kwamen verder vast te zetten met Poly maxx. Het beton er onder was vochtig en moet drogen.
De man die morgenochtend komt kijken ziet dan nog die vloer. Ik verwacht dat hij door dit probleem kan heen kijken, zo niet, jammer dan.

Ik hoop morgenochtend naar de late kerkdienst te gaan. Zo niet, dan kijk ik op internet naar de vroege kerkdiens.

2 opmerkingen:

  1. Hoop dat het je lukt om weer wat geld binnen te harken dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk vindt die ander het niet erg en kun je idd weer wat binnenharken :-) Want het is waar; binnenhalen is lastiger dan uitgeven!

    BeantwoordenVerwijderen