woensdag, december 12, 2012

Hypotheekverstrekkers zoeken hulp om de

De ING, de bank die eerder deze week meldde dat hypotheekaflossen een hype is, zou graag een belastingmaatregel willen, waarbij iedere huiseigenaar 200 euro bijdraagt om de huidige woningmarkt uit de impasse te halen. Starters op de woningmarkt zouden zo geholpen kunnen worden met een bedrag van 10.000 euro.

De Vereniging van Eigenaren heeft een ander efectiever plan voor ING en andere hypotheekverstrekkers: "Verlaag de hypotheekrente" .
Dit advies is niet gunstig voor de banken, dat kost de bank geld.  Ik voel eigenlijk wel mee met de bank, ik doe ook mijn best om de hand op de knip te houden.

Jammer voor de overheid dat de bonus van 6 miljoen voor de CEO van ING Jan Hommen niet werd uitgekeerd. Hierover had hij de helft, dus 3 miljoen belasting moeten afdragen. Bron :P

5 opmerkingen:

  1. En wat moeten ING werknemers die ook een hypotheek bij de ING hebben?
    Wat een idioot idee. Hebben de huizenbezitters de crisis veroorzaakt? In de jaren 80 had je van die stickers die je op een gulden kon plakken met de opdruk: 'Laat de rijken de crisis betalen'. Ok, dat was toen en niet erg genuanceerd. Maar als ik dit plan van de ING hoor, krijg ik zo weer zin in die stickers..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat de banken inderdaad maar een lagere rente vragen voor hun hypotheken. De VEH is al een tijd bezig met een actie daarvoor, sinds de crisis vragen banken ongeveer 1% teveel rente voor hun hypotheekrente.

    Als de banken dat doen, dan kan die 200 euro er ook wel vanaf. Op dit moment vind ik het nog een schandalige manier van het afwenden van problemen die banken zelf veroorzaakt hebben.

    Banken zouden tenslotte ook starters wat makkelijkere een lening kunnen geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hypotheek VERSTREKKER zijn WIJ de consument. Wij geven een hypotheek op ons bezit en de bank NEEMT een hypotheek.

    Het is erg jammer dat het in de volksmond omgedraait is geraakt.

    Dus de hypotheeknemers willen graag dat wij de hypotheekgevers ze gaan helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Willemien: Leen jij je geld uit aan de bank dan? Volgens mij niet, de enige reden waarom jij in dat huis woont is omdat de bank jou geld verstrekt en jij dat geld aanneemt.

    Jij bent dus de hypotheeknemer en de bank is de hypotheekverstrekker. De bank is in principe eigenaar van je huis totdat jij de hypotheek aflost.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @willemien je bedoelt dat de hypotheekgevers wij zijn en de hypotheeknemer is de bank.

    In dit geval spreek ik over hypotheekverstrekkers.

    Is niet iets om over te muggenziften vind ik. We weten toch waar het over gaat?

    BeantwoordenVerwijderen