donderdag, december 13, 2012

O, O die Direktbank

De Direktbank heeft het weer eens bestaan om van een al zeven jaar niet meer bestaand bankrekeningnummer de extra 1.000 euro aflossing af te schrijven.

Bestaat dat bankrekeningnummer niet meer???

O, o en het is niet de eerste keer, nee, absoluut niet. Verhalen vol vertelde ik al over deze bank die nu geen klanten meer aanneemt. Dat is Florius geworden.

Voorheen zette ik het bankrekeningnummer, waar alle normale maandelijkse aflossingen vanaf gehaald worden op het formulier. Dit keer en ook de formulieren die ik een maand voor de werkelijke aflossing moet opsturen, deed ik dat niet meer.

Wat heb ik weer een spijt.

Enfin, de klantenservice op het 0900 nummer die behalve mijn naam en het bijbehorende hypotheeknummer ook altijd ter controle mijn geboortedatum vraagt (en dat haat ik ook, altijd maar die geboortedatum.) vertelde dus dat ze dit van het 7 jaar geleden opgeheven bankrekening hadden geïncasseerd. Maar het was door de bank gestorneerd. Vreemd hè?

Nu mag ik wachten op het telefoontje hoe en wat. Op mijn pro-actieve houding: " zal ik het dan maar net als al die andere keren overmaken naar het juiste bankrekeningnummer", was niet sterk genoeg.

Direktbank doe er wat aan!!! Maar misschien in verband met het niet meer aannemen van nieuwe klanten dat ze internet niet meer afspeuren naar blogs, twitter of wat dan ook.

Nou ja, het geld staat op de ASN bank voor 1% rente per maand te wachten tot het naar 4,15% rente per maand kan gaan.

Update 14-12: Ik mag het weer gaan overmaken. En weer gaan ze het vervallen bankrekeningnummer verwijderen.

4 opmerkingen:

  1. Is waarschijnlijk het gevolg van allerlei verschillende IT-systemen die niet op elkaar aansluiten.

    Tevens krijgt het niet de top-prioriteit om op te lossen, want extra aflossen moet natuurlijk niet gestimuleerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kom kom, dat is Amersfoort en dat kan alleen goed zijn want daar ben ik geboren ha ha ha.

    Na ja, hun zusje ASR in Rotterdam of nou dat is eigenlijk Utrecht die doen hun werk goed moet ik zeggen wellicht om dat mijn rente zo laag is dat het aflossen voor de bank wel loont - smile

    Blijkbaar lost iedereen zoveel en zo vaak af als ie kan en dus vaker 'kleine' en ja dan is dat veel werk voor de aanpassingen en een foutje is dan snel gemaakt.

    Direktbank, van wie is die eigenlijk ook al weer? Fortis, ASR, ABN AMRO...okay dit is niet echt grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ allebei,
    Wanneer ik tijd heb ben ik altijdrelaxter dan tijdens de lunchpaauze nog even iets regelen.
    Maar dit is nu ongeveer de vijfde keer dat dit voorkomt en dat is toch vakerdan drie keer is scheepsrecht. Eel vaker dus.

    BeantwoordenVerwijderen