donderdag, december 06, 2012

Stoofpeertjes bereiden in de snelkookpan

Mijn versie van bereiden lijkt het meest op die van het vakblad en website Groenten en Fruit
Peertjes schillen, met water, wat  druivensap en wat ongezonde suiker. De kaneelstokjes was ik vergeten en ik heb ze wel in huis notabene.

Enfin, zo zitten ze met veel water, weinig druivensap en wat suiker in de snelkookpan, waarvan ik het  bakje met onderstel uit de stoompan verwijderde. Weinig ingrediënten, en toch rood geworden, kijk en vergelijk:

Vooraf:


Na 40 minuten onder druk stand 1 gestoomd te hebben:


Vooralsnog wil ik benadrukken dat ik geen huisvrouw, of superkok ben. Alles gaat om snel en vlot en weinig gedoe in dit huishouden. Ik heb wel leren koken.
Er was nog veel sap over en dat schijnt heel gezond te zijn, afgezien van de suiker.


Als je stoofpeertjes kookt in perensap, port, rode wijn en suiker, wel kaneelstokjes, dan ziet het er gekookt en wel zo uit na 45 minuten in een gewone pan
Deze foto komt van internet van een kok. 


Over eten kan ik verder kort zijn, consuminder je, dan is het wanneer je van je werk afkomt en alle verleidelijke restaurants onderweg tegenkomt en met honger ook best bereid bent om hiervoor met de scooter snel overal voor te parkeren, vooral noodzakelijk dat ik weet dat zodra ik thuis ben, binnen 15 minuten kan eten. Ik troost mezelf dan met de gedachte, heb ik dan nog honger, dan kan ik altijd nog.
Dit is alleen zelden voorgekomen.
Als ik een part time werkende zou zijn met niet al te veel dingen er naast, dan is huishouden en koken anders.

1 opmerking: