zaterdag, januari 26, 2013

De sneeuw verdwijnt gelukkig

Alhoewel sneeuw fijn zorgt voor veel licht, het er een stuk beter uitziet buiten, ben ik geen moment rouwig over het verdwijnen van de sneeuw.

Jammer dat tegelijkertijd blijvend gaat dooien, want schaatsen is best prettig en het is fijn om door de polder te wandelen, de slootjes kun je makkelijk oversteken.

Maar die sneeuw, nee, die hoeft niet zo nodig van me. Afgelopen weken heb ik aantal keer de 40 m2 meter plaats voor mijn huis met de sneeuwschuiver weggehaald. Met het vorderen van de sneeuw werd de hoeveelheid terrein kleiner en kleiner.

Mijn verjaardag zou uitgebreid gevierd worden, de dag nadat de meeste sneeuw viel en ook de dag met de langste file ooit.
Ik heb mijn verjaardag afgezegd. Sommigen gaven me groot gelijk en anderen waren er niet zo blij mee. De mensen zouden ergens tussen Friesland en zuid Brabant naar de Randstad moeten komen.
Ik heb mijn verjaardag vervolgens gevierd met een flinke gezamenlijke shopmiddag in de Rotterdamse Goudkust. Ik ben best goed geslaagd dankzij de uitverkoop met enkellaarsjes, rok en diverse shirts voor 300 euro.  Dat wil ik nog wel eens over doen. :-))

De hele maand al rijd ik met de auto en dat gaat ten last van de snelheid, van de vrijheid, van snel even binnen wippen. Dat lukt met de auto gewoon een stuk minder. Niet verkeerd hoor de auto, muziekje aan, warm in de auto, nadat de sneeuw van de auto is verwijderd en de ramen zijn bevrijd van ijs.

Vandaag niet naar de boer gereden, vanwege die vermaledijde sneeuw. Komende week geen lekkere melk. Jammer, moet de melkfabriek de melk ophalen bij de boer die slechts 30 koeien heeft die gemiddeld 22 liter per dag aan melk geven, zo vertelde hij me onlangs.

Sneeuw is alleen fijn en mooi tijdens vakanties.

5 opmerkingen:

  1. Ik heb het ook wel een beetje gehad met die sneeuw! Al is het maar dat gebagger met de hond een paar keer per dag door die gladdigheid. Trouwens wel goed voor mijn beenspieren, want lopen door de sneeuw is wel zwaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Samen met jou juich ik want ruim 14 dagen alleen maar binnen zitten of met manlief samen een ommetje door de sneeuw word je beu. Ik wil gewoon weer zelfstandig naar buiten kunnen. Vanmiddag heeft het hier nog de hele middag gesneeuwd en zoonlief heeft samen met mijn man geschaatst. Denkelijk de laatste dag. Hiephiep hoera de sneeuw verdwijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er ook niet boos om dat de
    sneeuw gaat verdwijnen!
    Ik zou graag nog eens naar de solden
    gaan...zo tegen het einde geven ze soms meer dan 70% korting...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mij is het eerlijk gezegd om het even. Niet dat we hier geen hinder ondervinden van de sneeuw, maar ach....
    Volgens mij zijn de meeste mooie dingen in het leven ronduit onhandig, zo ook de sneeuw ( en kinderen, verliefdheid, zwoele zomeravonden enz.).
    Dan maar even uit de comfortzone. Die komt vanzelf wel weer, net zoals de uitverkoop en je volgende verjaardag.

    Kortom: ondanks alle onhandigheid heb ik erg genoten van de prachtoge witte wereld!

    BeantwoordenVerwijderen