woensdag, januari 23, 2013

Direktbank krijgt een klacht

Waar Zuinigaan blij is dat ze brieven ontving dat de Direktbank bij haar gaat incasseren, heb ik vandaag twee dingen gedaan:
  •  Ik maakte vandaag 23 januari 1.000 euro over naar de Direktbank. Immers ik ontving een brief dat de incasso op 12 januari zou plaats vinden. Op 14 januari stuurde ik een bitse e-mail naar de klantenservice met de vraag wanneer de incasso zou plaats vinden. Op 16 januari belde ik met de klantenservice waneer de incasso plaats zou vinden. Ze vertelden dat deze al had plaatsgevonden.
  • Ik heb vandaag uit de download van mijn rekening courant bij de ASN bank bekeken hoe vaak ik dan toch zelf bedragen overmaakte het afgelopen jaar. Zelf overmaken mag alleen wanneer de incasso niet is 'gelukt':-P
  • Acht keer is er een extra bedrag betaald:
    3 keer is hiervan geïncasseerd volgens de brief
    5 keer heb ik zelf gewacht, gebeld en overgemaakt.
Hoe gaat een officiële klacht in zijn werk?

  1. Schrijf een brief naar de bank
  2. Wacht op een goed antwoord.
  3. Niet blij met het antwoord?
  4. Stuur een brief aan het Kifid en een brief aan de ombudsman van de AFM.
Ik ben niet blij met het extra werk, maar ik ben het afwachten spoegzat.

Update: 1-2-2012 19:10 uur: Reactie per e-mail dat de klacht is overgezet naar de 'desbetreffende afdeling'.

9 opmerkingen:

  1. Raar dat het zo moeilijk gaat. Omdat ik ook plannen heb om extra af te lossen keek ik wat mijn hypotheek verstrekker voor eisen stelt. Heel eenvoudig. Geld overmaken op een rekeningnummer dat op hun site staat ovv hypotheek nr en klaar! Niets van te voren aankondigen of formulieren invullen. Alleen moet het min. 500 euro per keer zijn. Ik vond deze info op hun site.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anneke, heb jij je hypotheek bij de ING? Die is het simpelst in aflossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. balen zeg! Ik maakte toevallig vandaag 1000 euro ter aflossing over. Het enige dat ik hoef te doen is een mail te sturen met het bedrag en het leningdeelnummer. Dan krijg ik een fijne bevestiging en klaar. Ik zit bij de Bank of Scotland. De enige eis die zij stellen is dat de aflossing 250 euro moet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Spaarcentje, ook heerlijk rustig.
    Ik vermoed dat er bij de Direktbank binnen een jaar misschien iets veranderd is.
    Gefelciteerd met je aflossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ASR gaat net zo makkelijk, een vast rekening nummer waar het heen gaat onder vermelding van het hypotheek nummer & vermelding extra aflossing. Je kunt ASR ook altijd even bellen als je denkt dat er iets mis is gegaan en zelfs dat contact loopt soepel mag ik wel zeggen. Daarna altijd een schriftelijke bevestiging van ASR terug zonder voor ons merkbare vertraging. Het minimum bedrag weten we niet, we gaan sowieso elke keer voor een paar duizend Euro tegelijk.


    BeantwoordenVerwijderen
  6. In ben heel benieuwd wat er eind deze maand bij mij gebeurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gemakkelijk zeg zo'n bank, dan wordt je geduld wel op de proef gesteld zeg :(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In 2016/2017 heeft de Drektbank de zaken nog niet op orde. Verschillende keren extra aflossing gedaan (je moet 2 maanden van tevoren een formulier opsturen, maar ze incasseren zelf niet). Laatste keer in dec 2016 € 14.067,19 afgelost (op 6 oktober formulier gemaild en per post verzonden), maar dat is verkeerd verwerkt. Inmiddels augustus 2017 en nog steeds niet rechtgezet. Mijn hypotheek is inmiddels ondergebracht bij Florius, die niet zo moeilijk is; boetevrij aflossen uit eigen middelen en klantvriendelijke service.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben je een gelukkig mens. Nu nog van de rest van de hypotheek af. Je kunt het. Wordt een blij mens zonder hypotheek. Net zo blij als ik nu. Succes. Iedere aflossing is er 1

      Verwijderen