zaterdag, januari 05, 2013

Mijn hippe Toyota Aygo

Dit zijn de bloemen in de kleur van de auto die ik vandaag kreeg bij de aanschaf van de auto.
Dit is dan de bijbehorende auto, de Toyota Aygo 5-deurs 1.0 Benzine Comfort Orange met nu al 15 kilometer op de teller.

Mijn vraag aan de dealer over het euvel lekkages bij de Aygo: Dit was alleen met de Aygo's in de jaren 2006-2007.
De auto kostte me 8.269,31 euro en aan inruilwaarde voor de grijze Yaris betaalde ik nog 7.000 euro.


De prijs voor een nieuwe Aygo in 2012 is 9.996 inclusief afleverpakket, leges rijklaarmaakkosten en tenaamstellen kenteken + verwijderingsbijdrage 707,3, minus kortingsactie december 2012 van 826.45 plus BTW 1.726,69.
Ik ontving 2.996,00 als inruil voor de in 2011 betaalde 6.000 euro voor deze grijze Yaris.
Volgens diverse waardeberekenaars op internet zou de inruilwaarde 3.500 geweest zijn. De dealer heeft me er op gewezen dat de kortingsactie van 1.000,-- = (826,45 + 21% BTW ). meegeteld moest worden.
Nou ja, het zal wel. Ik heb eerder nog de door mij afgewezen dealer aan de westkant van Rotterdam bezocht en deze bracht een offerte uit van 3.400 euro.

De Aygo werd met een volle tank benzine afgeleverd en dat verbaasde me.
Ik heb een deal met Toyota dat ik twee jaar lang 0% rente betaal over een een bedrag van 3.700 euro.
Dit 0% rentevoorschot is er volgens de Consumentenbond mede oorzaak van dat de inruilwaarde van de auto lager is.


Mocht ik binnen vijf jaar na aanschaf een probleem krijgen met deze Aygo, dan is het voor mij over en uit met auto rijden.

20 opmerkingen:

  1. Toen ik mijn (tweedehands)auto in augustus kocht werd deze ook met een volle tank afgeleverd. Ik had dat ook nog nooit eerder meegemaakt en vond het wel heel erg netjes van de garage!

    Ik hoop dat je heel veel rijplezier en heel veel geluk met je nieuwe auto zult hebben. Ik vind hem er heel erg leuk uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg hier toch het gevoel dat je enorm bent beetgenomen door de autoverkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anoniem, Deze niet onderbouwde reactie geeft mij een onbestemd gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supernetjes, heb maar iets minder betaald voor een tweedehands paar jaar geleden!
    Veel plezier ermee, het zijn fijne autootjes.
    Gr. Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk ook dat u bent bent beetgenomen door de dealer, eerste een probleem met een duitse defect yaris en dan lage inruilprijs u laat zich graag beetnemen.

    Dat wat dealer zei klopt niet is ook bij latere modelen tot 2010 voorgekomen.

    Ook ander voortijdige slijtage en defecte komen veel voor bij Aygo, stuurbekrachting,startmotor, Dynamo en ook uitlaat is snel aan vervanging toe.

    U blijft veel vertrouwen hebben in Toyota, maar ik was degelijk wezen shoppen en bij ieder ander merk had u een betere deal kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Anoniem, dit is een onderbouwde reactie Dank.
    Zoals gezegd, bevalt deze auto niet binnen vijf jaar dan is het onderwerp auto voor mij een gesloten boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens u wel veel rij plezier toe.

    Toyota heeft de plank misgeslagen met dit samenwerkings verband met Citroen en Peugeot,is geen echte Toyota komt gewoon uit europa met PSA inbreng en met een Daihatsu motor.

    Ook bij de laatste botsproeven zeer teleurstellend.

    Mijn voorspelling ...... nee geniet nog maar even van die auto :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vanaf halverwegr 2013 komen er zij airbags in de Aygo las ik ergens.
    Dan komt tie beter uit de botsproeven.

    Welk type auto had je achteraf willen adviseren?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Anoniem: Stukje ANWB:
    http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/TOYOTA/AYGO/2009-01-01/2012-02-06/1450

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toen ik vorig jaar mijn nieuwe twingo ophaalde zat de tank ook vol. Ik was blij maar toen ik op de rekening keek bleek dat de benzine onderdeel was van de afleverkosten, het stond er gewoon bij.
    Veel plezier met je nieuwe auto.
    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eerste zegt al genoeg:
    Dit vindt de Wegenwacht

    Kwalitatief geeft de Aygo wel iets toe op andere Toyota’s,

    Hier simpele rijtest:

    http://www.autoweek.nl/video/2963/seat-mii-vs-toyota-aygo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Anoniem, Dank je voor de video.
    Het verandert mijn keuze niet.
    De saaie Seat Mii rijdt dus beter, maar niet voor passagiers achterin. Voor passagiers is de Aygo beter.

    De service van de dealer is belangrijk en die is goed.

    De benzinedop van de Aygo is net zo beroerd als van de IQ. Ik ben er nog niet uit hoe die gemakkelijker te openen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hip karretje! Veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Saai maar wel net wat degelijker wat ruimte achterbank 90% rijdt alleen:)

    Daihatsu Cuore die is ruim :))zit ik nog lekker met mijn 112 kilo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo heeft iedereen zijn wensen.

    Ik heb vaak mensen mee.

    Heb ik die niet mee, dan scooter ik, tenzij het glad is. Ga ik ver weg dan rij ik vaak alleen.

    Binnenkort heb ik een uur extra vrij per dag, dan wil ik vaker fietsen.

    Helaas moet ik in verband met lege accu vaker auto rijden.
    Daarom vond ik het afgelopen week een rustig iets om geen ding voor mijn huis te hebben staan.
    Zo rustig dat mijn insteek is, goodbye auto, maar dan moet ik ook meer vrije tijd hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ken dat pas geleden nog mijn accu opgeladen.

    Misschien is dit wat.

    http://www.solaridee.nl/camping-outdoor/druppellader-auto

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lekkages voorbij,ja bij de auto die onder handen zijn genomen of niet van Toyota zijn :)

    Zie hier:

    https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=68489

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Anoniem, afwachten dan maar. Gelukkig niet gekocht bij Toyota Goossens.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bosje bloemen erbij is wel netjes! Dat zie je niet altijd voorbij komen wanneer je een auto koopt. Ik zag net in de comments ook aal een volle tank voorbij komen. Waarom is dit geen standaard wet hier in NL XD.

    BeantwoordenVerwijderen