donderdag, januari 10, 2013

Mijn verjaardag

Volgende week ben ik jarig. Dat is altijd een heel gedoe. Het is toevalig op mijn 'vrije' woensdag en dat is prettig. Ik heb mijn broers en zussen met aanhang overdag's  uitgenodigd.  Kennelijk hebben ze het vorig jaar naar hun zin gehad, ze komen allemaal!!! Enkele van hen kennende zullen die ook 's avonds blijven hangen. Dat geeft dan stress met de overloop naar vrienden die in de avond.

Eerder dit jaar heb ik de tweezitsbank en nog een stoel het huis uitgewerkt.Dat zijn drie stoelen.

De verwachting is dat er 23 mensen komen en ik heb nog maar slechts 15 stoelen!

En dan te bedenken dat ze allemaal willen lunchen, soep, brood salade. Ze willen gebak, ze willen drinken.

En bij een beperkt budget betekent dat veel zelf doen! Dat betekent dat ik a.s. weekend de keuken al in trek.
Maar ook a.s. zaterdag ga ik de restanten pastinaak en Italiaanse bieten inkuilen in kratten met zand.

Hoofdzaak is, dat het allemaal snel, zonder gedoe gecaterd wordt, geen stress, want dat is niet gezellig.
Volgens anderen kan ik goed organiseren, dat talent kan ik nu zeker gebruiken. Nadeel is dat ik de laatste tijd nogal moe ben. De afgelopen week ook nog twee keer 11 uur achter elkaar gewerkt heb. In de financiële sector is het nu de drukste periode van het jaar.

We zien het wel.

Update 11-1-2013:
De stoelen haal ik dichtbij bij mijn aqua aerobics vrienden.
Een zus bakt appeltaart.
Twee zussen zorgen voor de soep.

Mijn eerste kadootje heb ik al binnen! op 16 op 17 januari gaat de zon onder om 5 uur 's middags, dan duurt het nog even en dan ben ik weer met daglicht thuis!!

Update 15-1-2013: De verjaardag gaat niet door in verband met het slechte weer. Velen moeten van noord Nederland en zuid Nederland reizen door het sneeuwwitte landschap. Vandaag was de dag met de meeste file ooit.

6 opmerkingen:

  1. Ach...stuur je familie met aanhang een linkje en ze weten genoeg ha ha ha haaa.

    Enne...ze kunnen ook zelf een hapje meenemen voor lunch en diner...dat maakt ze betrokken en je laat anderen ook wat regelen: dat is een ander woord voor managen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh, dat klinkt best druk. Maar als je het leuk vind is dat niet erg natuurlijk! Kun je anders niet zo'n handige bierbank huren en neerzetten? Daar kunnen heel veel mensen op zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je twee staantafels plaats kunnen er daar zeker tien aan. Scheelt want er zijn altijd mensen die willen staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind jijzelf het wel leuk je verjaardag op deze manier te vieren? Stress...lijkt me dat je daar meer dan genoeg van hebt en zeker op de leuke dagen in het jaar dat niet zou moeten voelen.

    Is het een idee je bezoek zelf wat klapstoelen mee te laten nemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt vast een leuke verjaardag!

    En geniet van je cadeau! (ben benieuwd wat het is!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien kun je de yuinmeubelen binnenhalen en wat statafels lenen. Je ziet dat veel mensen statafels hebben.

    BeantwoordenVerwijderen