zondag, januari 06, 2013

Terugblik op veel gehaalde doelen van 2012


Veel doelen zijn gehaald. Zelfs de telefoonkosten heb iets omlaag gekregen 70,21 per maand.
In 2011 was dit 1.110,00 en nu 842,52. Nog niet weinig, maar zoals altijd wanneer je aandacht geeft aan een post gaat het altijd beter.

Me-time, altijd mijn zwakke punt is beter geworden. Ik ben tegenwoordig avonden thuis!!
Niet dat ik dan niks doe, of tv kijk. Het gebeurt wel, maar meestal ben ik met andere dingen bezig.
Het overdag werk is zwaarder geworden en de ondernemingsraad heeft ook tijd nodig. Maar dankzij me te focussen op me-time, ben ik toch zomaar avonden thuis.


  1. Aflossen hypotheek continueren - Gelukt ruim 16.000 euro. Was een uitdaging.

  2. Tijds management, door een avond vrij te plannen naast avonden dat ik al weg ben.Gehaald, was moeilijk voor de Calvinist, maar iemand die met de mond beleed veel te doen, maar in feite niets uitvoerde, hielp me drastisch te schrappen in zogenaamde verplichtingen.

  3. Fotoboeken (laten) scannen / digitaliseren. Niet gelukt, door op te ruimen, toch nog genoeg plek elderd gevonden.

  4. Een minimale scanner kopen (tweedehands) later moet ik nog een all-in-one of zo, maar nu nog niet. Niet gelukt, door op te ruimen, toch nog genoeg plek elderd gevonden. Geleerd foto's te nemen met de Ipad en over te zetten op mijn nieuwe Windows 7 stand-alone pc. Harde schijf vorige pc is nu back up in nieuwe pc. Vriend deed dat voor me.

  5. Nieuwe zakelijke visitekaartjes laten maken -100 is genoeg.(gehaald 250 stuks)

  6. Studie afronden en niet verder vragen dan de stof adviseert. (keep on going slowly forward, later gestopt, maar met de kerstvakantie toch weer verder. )

  7. Een e-reader erbij voor berichten die ik niet vaker dan slechts maximaal 1 x per week lees.
    Niet meer nodig, omdat ik zo wie zo te weinig tijd heb om alles te lezen, gewoon de deleteknop. Minder informatie nodig.

  8. Communicatie kosten omlaag brengen, gaat matig. Is 272,50 minder dan begroot. Begroot was 1.110,00 voor internet, vaste en mobiele telefoon. Het kan altijd minder.

  9. Een agenda zo beheren dat ik drie avonden per week thuis ben
    Me-time, ik snap het!! Nou ja, bijna. Het werk voor de baas is zwaarder geworden, ik heb de tijd nodig. Lees ook het nummer 2 antwoord.

  10. Drie keer per week naar de moestuin komende zomer. Is twee keer per week geworden. Nu nog 1 keer per week, waarbij ik karnemelk van de boer in Midden Delfland ophaal en naar de moestuin familie breng.

  11. Jute zakken op de kop zien te tikken voor water vasthouden in de moestuin
    Was dit jaar te koop bij Welkoop, geen jute, maar een soort kunststof.

  12. Geluidsisolatie slaapkamer laten uitvoeren, incl afwerking 1.100 euro. Is gelukt, maar ik wist niet dat er nog gekit had moeten worden. Ik heb behangen en kreeg het daarna te horen. Nog niet perfect. Zie je wel dat ik niet zelf moet doe het zelven? Het doe het zelf behangen is niet mooi geworden.

  13. De convector in de keuken op een handige plaats neerzetten voor meer warmte opbrengst. Een loodgieter vinden die dit wil/kan, maar niet via werkspot. 
    Gelukt!! Maar twee woensdagen thuis hoeven zijn, zucht. Daarna bleef die koud, bleek lucht in de leidingen te zitten. Weer een vrije woensdag naar de knoppen.

  14. De overige vloeren ook in pvc laminaat uitvoeren, misschien kan ik het zelf??? Huh?!
    Nog steeds een wens.

  15. Op tijd naar bed. 
    Lukt beter, kijk nog minder tv

  16. Drie avonden per week thuis zijn
    60% gelukt, ook al door de zwaardere werkzaamheden overdag.

  17. Genieten van de tuin en de privacy
    Wat is dat heerlijk die afgesloten tuin. Heb ik me niet kunnen voorstellen. Die parasol is perfect.

  18. Boeken verkopen, als iemand ze nog wil hebben.
    Gaat goed via Bol.com

  19. De Montignac volkoren broden weer gaan bakken. Gezond, slank en snel.
    Af en toe lukt dat. Vind het niet meer zo lekker.

  20. Als ik studeer, moet ik meer thuis zijn. (60% gelukt)

  21. 1 x per week zwemmen/ aqua joggen (100% gelukt)

  22. Minimaal 2 x per maand naar de film (100% gelukt)

  23. Meer mensen te eten uitnodigen (lukt aardig, ook omdat ik meer thuis ben. Kan makkelijker beslissen om aan mezelf te denken.)

  24. Lees- en eetgroepje oprichten of liever nog bij aansluiten. Dat gaat nooit lukken. te weinig tijd.

  25. Nooit meer gebak en koek accepteren, tenzij ik het heel lekker vind. (Lukt aardig)

  26. Dat Belgische of Nederlandse ziekenhuis weten te vinden dat mijn voet wel goed kan opereren, zodat de ik weer kan lopen en de caloriën er van af vliegen. Moet ergens in Den Haag een goede chirurg zijn. Mijn gewicht loopt niet verder op!

  27. Vaker fietsen. Wanneer??? De meeste dingen zijn op minimaal 5 km.
  28. Zelf de moestuin omspitten. Dit jaar wordt er geen loonbedrijf ingehuurd.
    Is door mij omgespit. Ik heb gemerkt dat ik niet diep genoeg gespit heb. Pastinaken hebben rare uiteinden. Ik spit altijd met de riek, kan beter. Prima work out.

  29. Niet zo neurotisch worden wanneer ik minder geld wil uitgeven.
    Gelukt. 
    Zelfs bezuinig ik nu meer op de fun uitgaven, etentjes buiten de deur, maar komt mede door het biologische eten dat ik nu doe. Cystes in de lever geconstateerd. Vorig jaar werd geen echo gemaakt omdat ik de Gamma GT omlaag had gebracht door een tijd lang geen koffie te drinken en op Dr. Moerman dieet te volgen. Ziekenhuis dacht dat het tijdelijk was. Ik begreep het niet. Waarom vindt dat ziekenhuis nooit wat, dacht ik. Ik ging weer gewoon leven en nu was de leverwaarde 133 in plaats van 40. Tot mei volgend jaar wil ik dit volhouden. Bij anderen eten is lastig, maar ik mekker niet en eet gewoon mee. Zuinig leven is voordeliger en gezonder.

  30. Iedere dag een half uur in huis werken.
    Niet gelukt.

  31. Iedere dag een kwartier mijn ogen bewegen (Bates)
    Update 20-9-2012: Bij Hans Anders oogmeting Oog rechts en links -0,25 !!
    Cilinder is wel minder, maar nog hoog. helaas -1.50 en -2.00. Info:www.natuurlijkzien.nl Cilinder is onhandig wanneer je diepte wilt zien. Heeft geen invloed op scherp zicht. Hans Anders wilde me daarvoor aan de bril hebben. Ja, ja, nou ik kan hen vertellen het was nog slechter. Lezen en in de verte zien zonder bril.

  32. Iedere dag mijn gezicht vijf minuten masseren. (70% gelukt)

  33. Niet vergeten om mijn ouder wordende handen vaker in te vetten.
    (70% gelukt)

  34. Mijn lijf vaker voorzien van body lotion of olie (dat is succesvol, vaker, niet altijd)

  35. Digitaliseren van super 8 mm films. Eerst bekijken voor digitaliseren: Is het echt nodig? Zal lekker opruimen. (Gelukt)

  36. Diploma halen WTF basis Ramp, ik mag hopen dat ik de laatste lessen inlever.

  37. Diploma halen van module hypothecair krediet. Niet gelukt.  Haha, je kunt niet alles willen. OR werk is behoorlijk intensief.

  38. Vakanties langere tijd van te voren plannen. Scheelt geld. Op vakantie geweest en december vakantie gepland. Saai wel zo ver van te voren plannen.

  39. Vakantiebudget 2.000 dit jaar. Ik heb het budget 2.000 euro gehaald!

  40. De achtertuin omspitten, scheelt veel onkruid weghalen komende zomer. Omgespit, toch veel onkruid gehad. Voordelige tuinman van Marktplaats een paar keer laten komen.Tijdspaarding was dat.

  41. Dingen verkopen in plaats van weggeven. Scheelt geld. (Ik blijf maar weggeven)
    Ik heb spullen verkocht, maar ik erger me dood aan de communicatie over en weer.
    Verkopen via Bol.com is handig, al heb ik vaak de verkoopprijzen incl. verzenden niet gesnapt.
    Ik verkoop aan Marktplaats, maar wat niet wordt opgehaald, geef ik dan maar aan de kringloop, Iemand interesse in dit? Kun je op de kaart nameten hoeveel kilometer je hebt gelopen. Werd ook gebruikt om leidingen mee op te meten.


  42. Check: heb ik mijn boodschappenlijstje bij me wanneer ik boodschappen ga doen
    Lukt voor 80%

8 opmerkingen:

  1. Leuk hoor die doelstellingen.

    Telefoonkosten kun je dat niet onbeperkt bij provider onbeperkt doen is veel goedkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar je nog geen aandacht op gevestigd hebt, is dat je in 2012 bij een vrijwel gelijke aflossing van ca. 16.000 euro zo'n 1000 euro minder rente hebt moeten betalen voor de hypotheek dan in 2011. Dus je hebt echt resultaat van je inspanningen. Extra pluim! groet anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het echt enorm knap van je! Dit levert tenminste iets op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een goede all in one scanner/printer heb ja al nieuw voor €50.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Persoonlijk ben ik zeer georganiseerd voor ons jonge gezin en ik heb zo mijn lijstje van klusjes die nog te doen zijn en die is aardig kleiner geworden in 2012 en ik kijk alweer ver vooruit wat er nog kan komen en probeer daarop te anticiperen. In jouw geval zou ik hoofdzaken van bijzaken proberen te onderschijden zoals die operatie aan je voet die blijkbaar nodig is want dit te verbeteren is een belangrijk aspect om je kwaliteit van leven te verbeteren. Bang om lui te worden vul ik mijn lijstje steeds maar weer aan met nieuwe klusjes die nog af moeten, onrustig wordt je ervan want wat te doen als je doelen op zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onderschijden als onderscheiden...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan in 2012. Heb je nu ook de discipline om zo verder te gaan in 2013?

    BeantwoordenVerwijderen