woensdag, januari 02, 2013

Vakantietrip in Malage

Leuke zonnige en voordelige vakantie in de buurt van Malaga, Carihuela, studio.
Eindelijk iedere dag geleerd en een paar boeken uitgelezen, lekker iedere dag op het strand, gewandeld langs de boulevard.


 Lekker warm, twintig graden
 Volle maan
AH achter in de tuin?
 Een Afrikaan heeft beet, en verkoopt een tas
 Grappig om een restaurant zo te noemen
 Heiniken 1,75
 Een Oase op het strand
 Oliebollenverkoop lees ook het artikel in de Telegraaf

 Sangria, geen onschuldig drankje, vermouth, rum, likeur suiker, wijn enz. enz. Lekker!
 Boodschappentrolly's aan de ketting in de supermarkt Lidl
 Impressie van de boulevard
 De maker van dit sculptuur bezig met bellen blazen
 Kinderspeelplaats op het strand

 Mooi beeld
 Een telefoondeur sluit het internetcafé af
 Glas of wine + free tapa plate 2,20
 Keuze menu met nagerecht 6,40
Zwaardvis met veel groente hoopte ik., daar kwam het schaaltje met twee stukjes bloemkool en een broccoliroosje. Vitamins noemde de serveerster het en zette het neer met een groots gebaar. Normaal eet ik meestal een pond groente per dag. Deze hoeveelheid is misschien normaal voor veel mensen, maar voor mij is het te weinig.
Op eerste kerstdag zijn de supermarkten dicht, de restaurants zijn open.


Nog humor meegemaakt? Ja, zeker!

's Morgens vroeg vlogen wij met Transavia. Errug vroeg en op een tijdstip dat een ontbijtje er wel in wil gaan.
'Brood met koffie of thee' slechts 6,50 zo werd door de stewardess omgeroepen.

Ik heb niemand die kant en klare belegde broodjes zien nemen. En toch was het slechts 6,50.

Nog meer humor?  Ja, zeker!!
Het echtpaar naast mij. De man kwam binnen en smeet zijn Sony e-reader op zijn stoel. Die lag alvast te pronken.
Later nam hij een kop koffie en zijn vrouw bliefde niets.
Er ontwikkelde een klein gesprekje. De e-reader was zo handig, twee chipjes. Een chip met spullen voor privé en een chip met .pdf-jes die zijn secretaresse iedere keer aanvulde.
Die secretaresse werd in het korte gesprekje wel vier keer genoemd. En toch reageerde ik daar niet op. Ik vroeg alleen of hij niet liever een Ipad wilde voor aantekeningen maken op  de .docs documenten. Dan kon je daar toch handiger mee werken.

Toen het lege kop en schotel ingeleverd moest worden, wees zijn vrouw naar deze kop en schotel en zei: 'moest dat nou'.  En toen dacht ik, tja de zaken zullen wel niet zo goed gaan.
Mijn lege kop en schotel van de genuttigde thee moest ook terug.

Om mij heen werd er volop gegeten. Ik ook, want ik at uit mijn handbagage mijn zelfgebakken brood.
Ik zag koeken, zakken chips rond me heen en die kwamen niet uit de Transavia vliegverkoop, terwijl er toch duidelijk was gezegd, dat eigen eten niet mocht.

1 opmerking:

  1. Leuk verslag en leuke foto's! Heerlijk hoor 20 graden!


    Eten kopen in het vliegtuig is erg duur. Ik eet liever iets van te voren en in het vliegtuig durf ik dan nog wel koffie te kopen, maar ook dat is duur!

    Ik zou toch ook liever voor een tablet dan voor een e-reader gaan. Een tablet heeft toch meer mogelijkheden(maar een e-reader is zuiniger, dat wel!).

    BeantwoordenVerwijderen