dinsdag, februari 26, 2013

Gratis cursus Woonstyling 10xBeter

Momenteel ben ik op mijn gemak aan het bekijken hoe ik mijn woning beter kan indelen en dan het liefst voor zo weinig mogelijk geld, maar toch goed.
In dit speuren naar mogelijkheden wil ik goede suggesties delen.

Dit keer, het consumenten tv-programma 10xBeter van de NTR geeft een gratis 10 stappen cursus Woonstyling.


Zoals je ook je huis kunt aflossen in 10 stappen, kun je ook je woning stylen in 10 stappen.
Woonstylen duurt gewoon iets korter dan je hypotheek aflossen. :-))


Voor elke stap is een video gemaakt die het uitlegt.

Overzicht van de cursus:

  1. Woonstijl bepalen
  2. Moodboard maken
  3. Plan van aanpak maken
  4. Plattegrond maken
  5. De ruimte indelen
  6. Kleur toepassen
  7. Lichtplan maken
  8. Vloer- en raambekleding
  9. Accessoires neerzetten
  10. Eenheid scheppen

Mij leerde dit programma, dat het belangrijk is om hoogteverschillen te creëren in huis, dat maakt het speelser.
Hoe je met kleuren werkt, wordt spelenderwijs geleerd.

Wat zijn er toch veel consumentenprogramma's op tv. Vara Kassa, Vara Kassa Groen, Tros Radar, helpprogramma's  voor alle mannen die een hobby hebben of een slecht klusser is.
Toch vind ik de meeste programma's wel leuk.

3 opmerkingen:

  1. Leuk he al die woon en klusprogramma's? Ik kijk er ook graag naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, als het zo moet weet ik al waarom ik al een jaar voor niets mijn huis in de verkoop heb...

    Wel een informatief programma: 'Er bestaan verschillende kleurtinten. Zo heb je rood, oranje en geel.'
    *zichzelf weer van grond opraapt*

    Bedankt voor het delen, ik ga het toch verder kijken, mijn huis kan verkooptechnisch idd wel wat kleur gebruiken ;)

    BeantwoordenVerwijderen