zaterdag, februari 16, 2013

Moestuinkriebels in februari



Hier ligt sinds een uur onder vers potgrond en water:
"krulpeterselie en tuinbonen" te keiemen, dat ik zaaide in mijn vierkante meterbak afgedekt met oud dubbelglas en plastic zakken die ik aan de zijkant vastzette met snoeihoutjes van de witte druif. 

Ik ben benieuwd naar het resultaat en of over een maand de nieuwe krulpeterselie en twintig tuinbonenplantjes zich al laten zien.
Op de foto heb ik  de namen er nog even bijgezet.

De krulpeterselie blijft in de achtertuin, de tuinbonen verhuis ik op termijn naar de grote moestuin.

Er is nog ruimte voor veel ander zaaigoed dat ik begin maart er bij zaai.

In de vriezer heb ik altijd wat peterselie liggen van het voorgaande jaar, toch ontdekte ik vandaag in de vierkantemeter bak nog peterselie van vorig jaar, dat was overgebleven van het jaar daarvoor. Het is beter om iedere twee jaar opnieuw te zaaien. De peterselie van vorig jaar is mede bedolven onder de nieuwe potgrond. 

3 opmerkingen:

  1. Jij had het dus ook druk met je moestuin! Wel handig dat je die vierkantemetertuin gebruikt om voor te zaaien. Brengt me op een idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Willeke, ik was druk met het werken aan mijn weerstand en het hielp dat er een reden was om langer vitamine D op te doen.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat helpt zeker! Dat is ook een reden waarom wij weer een hond hebben: dan komen we tenminste elke dag buiten!

    BeantwoordenVerwijderen