zondag, februari 24, 2013

Muffin cakes

Vandaag las ik de blog van Eenvoudig leven en hoe ze appelcake maakte.


Gisteren was ik op een familiefeest en ik bleef weer met mijn tengels van de taart af.

Tot het begin van deze middag en voordat ik de appelcake las van Eenvoudig Leven. Toen bedacht ik me, dat ik ergens nog een recept van de I kea had liggen voor een niet zo erg vette cake.
Ik had al een week een ananas liggen, dus ik ging aan de slag
Het recept van I k e a is als volgt:

2 eieren
170 g kristalsuiker
165 tarwebloem
2 theelepel bakpoeder
50 g gesmolten boter
1 dl halvolle melk
2 theelepel vanillesuiker of de schil van een afgeboende citroen

Eieren met de suiker wit, licht en luchtig kloppen.
Bloem met bakpoeder, vanillesuiker of citroenschil toevoegen aan het eiermengsel.
Boter laten smelten (doe ik in de magnetron), met halfvolle melk mengen en toevoegen en doorkloppen tot een gelijkmatig beslag.
Ik voegde een in kleine stukjes gesneden deel van de ananas toe.

Tot 3/4e van de papieren cups vullen en in de hetelucht oven, die ik 'weer eens niet voorverwarmde'
in 20 minuten op 150 graden.

Een heteluchtoven is echt besparend in het recept staat 40 minuten onder in de oven op 175 graden.

De mixer komt niet meer van het aanrecht af. Het brood is te lekker en ik eet er teveel van. Al die koolhydraten. Na vier van die dingen gegeten te hebben, heb ik de rest gelijk in de vriezer gegooid.

1 opmerking:

  1. Hallo,

    Via onze website http://www.volrecepten.nl kunnen onze bezoekers grasduinen in meer dan 41.000 recepten vermeld in blogs en websites. Bovendien hebben we voor onze bloggers een lijst met Topblogs samengesteld, waar u andere bloggers kunt vinden én uw eigen blog kunt toevoegen: http://www.volrecepten.nl/topblogs-met-recepten. Wij indexeren uw recepten zodat onze bezoekers ze via onze zoekmachine kunnen vinden. Bovendien is Volrecepten.nl volledig gratis!

    Volrecepten.nl heeft zuster-websites in onder andere Zweden, Brazilië, Duitsland, Engeland, de Verenigde Staten en Frankrijk. Waarom niet lid worden van deze grote familie?

    Wij zijn ook aanwezig op Facebook: https://www.facebook.com/pages/Volreceptennl/329004727186165

    Breng ons een bezoek!
    Volrecepten.nl

    BeantwoordenVerwijderen