dinsdag, februari 12, 2013

Stress verminderd door een uur minder werk!

Vanaf vandaag mag ik, wanneer het werk het toelaat, een uur eerder naar huis.

Wat is dat een opluchting in verband met mijn aankomsttijd thuis, voordat de gasten aankomen.
Hoe vaak het niet gebeurde dat ze al voor de deur staan als ik thuis kom, of dat ik nog maar tien minuten heb, om de laatste werkzaamheden te verrichten en een kam door mijn haren te halen, mijn jas op te hangen.

De stress, zoals gisteravond. Dezelfde gasten als vorige week kwamen gisteren aan en dan gaf ik vorige week toestemming om de gecertificeerde sleutel het weekend mee te nemen.
Ook afgelopen weekend had ik een onverwachte gast, die na lang aandringen een nacht mocht logeren voor een kleine prijs, ook nog en ik had helemaal geen zin, tijd, voor gasten. Omdat hij drie keer had gebeld, heb ik hem toegelaten.
Het leven gaat niet alleen om geld verdienen en huis aflossen, niet waar?

Een uur extra vrij, geen elf uur per dag kwijt voor werk, lunchpauze en woon-werk verkeer,  maar nog maar tien uur! Dat ene uurtje verschil, als het werk het toelaat, dat betekent veel voor me.

Iets meer tijd om nog wat te eten voordat we gezamenlijk om tien voor zeven gaan aqua joggen.

Wat een vrijheid en minder stress dat ene uurtje minder! Wat een rust dat gaat geven!
Werkte ik altijd negen uur per dag, nu ng maar acht uur! Jottem

Maar dit geeft nog eens aan hoe kort mijn werkverband nog zal duren, hoe veel tijd ik nog heb om af te lossen.

5 opmerkingen:

  1. Ik vind 10 uur werken per dag nog steeds veel! Maar het voordeel is dan dat je op een andere dag minder moet werken of een dag meer vrij bent, neem ik aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Willeke, bij negen uur werk per dag, plus lunch plus woon werk verkeer is elf uur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je dan ook minder werkzaamheden te verrichten? Probleem is vaak dat het werk toch gedaan moet worden. Misschien dan toch maar niet meer naar de kantine?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet er maar van, iets minder druk op de ketel is wel prettig denk ik

    BeantwoordenVerwijderen