vrijdag, februari 08, 2013

To do: Nieuwe inrichting plannen in 3D

Mijn zwakke plek is onderhoud, onderhoud en nog eens onderhoud.

Dit keer is de woonkamer aan de beurt en ik wil vooral weten welke kleur ik moet kiezen voor de aan te schaffen nieuwe vloerbedekking, welke kleuren voor de wanden, samen met de te houden meubilair.
De keuken is al van (namaak) kersenhout, net zoals die ene boekenkast en computerkast, dat maakt het moeilijk om daar een kleur vloer bij te kiezen die niet te donker is, maar het hoeft dan ook niet in houtkleur laminaat of pvc stroken te zijn.

De wanden, helemaal wit, of een wand een afwijkende kleur, alles is mogelijk, maar dan wel plannen met één van de gratis 3D ontwerp planners  die te downloaden zijn

Budget is uiteraard bescheiden, maar ik wil, ik wil, ik wil, ik wil heel veel en daarom ga ik één van de gratis 3D ontwerp planners gebruiken.


Update: geen tijd gehad, wordt vervolgd.

Dat is mede mijn doel voor komend weekend, nu ik nog even niet naar de moestuin hoef.

Alleen de man die voordelig mijn grond ophoogt komt morgen ook nog langs. De laatste keer dat mijn 40m2 voorterrein werd opgehoogd was in 2010 voor een scherpe prijs van 600 euro.
Ik wil nu alleen het stuk voor de voordeur weer ophogen dat inmiddels weer 15 cm is verzakt.
Ik hoop de volgende grote ophoging, wanneer de gemeente ook de straat gaat ophogen gebruik te maken van piepschuim.

Eens kijken welke ideeën ik ga krijgen. Mogelijke uitvoertijd tijdens de vakantie tussen de Koninginnedag en Pinksteren zijn. Dat duurt nog even, de kans om nu al vast te dromen en te plannen. Dit jaar wil ik niet op vakantie, maar ik wil mijn tijd goed besteden.

Wie weet of mijn huis er zo goed uit ziet dat ik in 2014 een huizenruil kan bewerkstelligen met iemand in Australië.

Komend weekend heb ik nog veel meer te doen, behalve dit te ontwerpen, bergen OR spul te lezen, schoonmaken, uit eten voor mijn verjaardag met drie vrienden op een Groupon bon :-)), koffie drinken a.s. zondag met weer andere vrienden :-)).

Prettig weekend allemaal!





7 opmerkingen:

  1. Herkenbaar....

    Ik ben ook bezig met de woonkamer.
    De kleur die op muur 1 was het net niet jammer genoeg.

    Misschien dat ik ook maar 'ns achter de 3d planner moet gaan zitten...

    Oh ja: wat hier helpt: het maken van een inspiratie bord: je plakt meubels die op je eigen meubels lijken + dingen die daar bij passen / die je erbij zou willen (kleuren, maar ook spullen / materialen) erbij. Het helpt om te zien wat bij elkaar past.

    Welke.nl is ook leuk daarvoor. Kun je datzelfde digitaal doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedkoop is vaak duurkoop ofwel goedkope verf uit de bouwmarkt en je moet je niet verbazen als deze zich niet zo lekker laat verwerken en even goed stand houdt als de betere merken. Als er iets is waar je veel (geld) in kwijt kan is het onderhoud, onderhoud en onderhoud :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anoniem, Je hebt gelijk dat je ook op kwaliteit moet letten. Ik heb het niet over een tientje per pot verf verschil hoor. De vorige verbouwing van de bovenverdieping was ik inclusief isoleren van een wand 10.000 euro kwijt.
    Doe het zelven is niet zo mijn ding. Ik kan wel heel scherp inkopen. Ook bij grotere bedragen hou ik de focus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Bespaarzuinig, dank je voor de tip, en ja vervelend hè, net de verkeerde kleur. Dan duurt het weer lang voordat je dat weer verandert. Kost veel energie. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat moeilijk, een kleur kiezen voor de muren in huis. Onze keuken heeft nu drie lagen geel (kijk maar eens op mijn blog)... maar het liefst schilderde ik hem morgen nog blauw. Zo zonde van al het werk dat mijn lief eraan gehad heeft. Mijn advies is te kiezen voor de kleur of kleuren waar je altijd van gehouden hebt, als kind al. En voor mij is dat ijsblauw. Kijk eens in allerlei interieurtijdschriften in de bibliotheek, daar kun je inspiratie opdoen.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me superhandig met 3D inrichten omdat je dan het effect goed kunt zien.

    BeantwoordenVerwijderen